Átmeneti túlterheltség miatt az Erste netbankba és mobilbankba való belépés a megszokottnál hosszabb időt vagy többszöri próbálkozást vehet igénybe – közölte az Erste Bank a honlapján kedden.
Az Erste Bank a Citibank lakossági ügyfeleinek átvétele miatt szombaton és vasárnap elektronikus rendszereit fejlesztette, hétfőn pedig bankszünnapot (könyvelési és pénztári szünnapot) tartott. A pénzintézetnél szombaton és vasárnap, valamint hétfőn a telefonos ügyfélszolgálatok, valamint az elektronikus banki szolgáltatások és alkalmazások működése szünetelt, illetve valamennyi Erste bankfiók és megyei vállalati iroda zárva tartott. A bankkártya-használatot (fizetés, ATM-es készpénzfelvétel) és telefonos bankkártya-letiltást ugyanakkor nem érintette a rendszerfejlesztés.
Az eset kapcsán a 24.hu megkérdezte az Esrte Bankot, mire lehet számítani:
- Meddig tarthat még a netbankjuknál az akadozás?
- Mi az, amivel gond van, mi az, amivel nincs?
- Mi az oka, hogy gondok vannak?
- Mitől lett az átmeneti túlterheltség? Számítottak-e rá?
Válaszukban elismételték a szombat-vasárnapi-hétfői történéseket, és annyit írtak még, hogy a szolgáltatások háromnapos szüneteltetése után kedd reggeltől jelentősen megnőtt az ügyfélérdeklődés, és az átmeneti túlterheltség miatt néhány rendszerük lelassulhat, és esetenként hosszabb várakozási időre számíthatnak az ügyfelek. Arra nem utaltak, mikor állhat vissza a megszokott flott működés.