Idén több szolgálat is lehetővé tette, hogy a futárnál lehessen kártyával fizetni, ez pedig átrendezheti a meglévő trendeket – állítja a Mastercard a cégek eddigi visszajelzései alapján. Utánvétes vásárlás esetén így nem csak készpénzzel, de bankkártyával is fizethetnek a vásárlók a futárnál, hozzájárulva ezzel az elektronikus fizetés további terjedéséhez.
Mivel hiszünk abban, hogy a fizetés egyik leggyorsabb, legbiztonságosabb és legegyszerűbb eszköze a bankkártya, nagyon örülünk, hogy már Magyarországon is lehet a futároknál kártyával fizetni. Ez azért is fontos, mert úgy látjuk, hogy a készpénzalapú megoldások helyett a digitális fizetésé a jövő. A partnereinkkel együttműködve azon dolgozunk, hogy az utánvétes vásárlások esetén is egyre többen a plasztikot vegyék elő, ha fizetésre kerül sor. Reméljük, hogy a jelenlegi együttműködő futárcégekhez még sokan csatlakoznak a közeli jövőben – fejtette ki a kártyatársaság Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója, Eölyüs Endre.
Hogyan működik?
Amikor az utánvét kifizetésére kerül sor, ugyanúgy használhatjuk a bankkártyánkat, mint egy bolti fizetésnél, és a folyamat is ugyanolyan biztonságos.
A futárcégek az utánvétes megrendelések népszerűségét látva döntöttek a kártyás fizetési lehetőségek bővítése mellett. Az utóbbi idők tapasztalatai alapján a vásárlók egyre nagyobb része keresi a bankkártyás fizetési lehetőséget, hiszen így nem kell készpénzzel bajlódniuk, a plasztik ugyanis mindig náluk van. A kártyás fizetést lehetővé tevő cégek adatai szerint dinamikusan nő a szolgáltatást igénybe vevők aránya. Olyan futárszolgálat is van, amely arról számolt be, hogy a kártyás utánvétek száma hónapról-hónapra duplázódik.
A Mastercard négy futárcéggel együttműködve építette ki a futároknál történő kártyás fizetés lehetőségét. A Magyar Posta, a GLS, illetve Trans-o-flex ügyfelei már hosszabb ideje igénybe vehetik a szolgáltatást, a DPD pedig a közeli jövőben tervezi elindítani azt. A GLS és a Trans-o-flex esetében valamennyi futárnál van POS terminál, a legnagyobb hálózattal rendelkező Magyar Posta kézbesítői pedig 900 mobilterminállal dolgoznak. Amennyiben a kereskedő nem tiltja a szolgáltatást, az ügyfeleknek nem is szükséges előre jelezni a kártyás fizetésre vonatkozó igényüket, ezt ráérnek kézbesítéskor eldönteni.
A plasztikkal nem csak a vásárló, de a futár is nyer
A mellett, hogy a vásárlónak nem kell amiatt aggódnia, hogy a kézbesítéskor van-e nála elég készpénz, a futár tud-e majd visszaadni, a szolgáltató is előnyben részesíti ezt a fizetési formát. Az ilyen fizetések egyszerűek, gyorsak, és mind a cégek, mind a vásárlók számára biztonságosak. „Habár mindkét fél számára nagy előre lépést jelent egy ilyen fejlesztés, mi inkább kényelmi szolgáltatásként tekintünk a kártyás fizetés lehetőségére, amivel még teljesebbé tehetjük az ügyfeleink kényelmét” – mondta Balázs Attila a GLS Hungary értékesítési vezetője.
Az új szolgáltatás pedig további fejlesztéseket is generál. Ilyen a Trans-o-flex esetében a QR-kódos fizetés. „A futárok okostelefonjuk segítségével olvassák le a QR kódot a kézbesítési dokumentumról, ez a kód pedig tartalmazza az összes olyan adatot, amely a kártyás fizetéshez szükséges így kiküszöbölve a fizetés során felmerülő hibákat (rossz összeg, stb.). Az adatok beolvasását követően pedig az mPOS (mobil POS) terminálon történik a fizetés, a bizonylatot pedig a címzett emailben kapja meg. Tehát a fizetés nem csak gyors, egyszerű és biztonságos, de a papíralapú bizonylat helyettesítésével környezetbarát is egyben.” – mesél az új rendszerről Bokor Barbara a Trans-o-flex marketing vezetője.
Miért utánvét?
A futárszolgálatok egybehangzó véleménye szerint a magyar vásárlók azért részesítik előnyben ezt a fizetési módot, mert szeretnek meggyőződni az áru sértetlenségéről. Ugyanakkor fontos tudni, hogy a futár csak a csomag sértetlen megérkezéséért felel, a megrendelt termékek minőségéért nem. Így van olyan cég, amely csomagbiztosítási okból, csak akkor engedi kinyitni a küldeményt, ha az szemmel láthatóan sérült. Ettől függetlenül több cégnek is az a tapasztalata, hogy a vásárlók szeretnek belenézni a dobozokba.
„A rendszer bevezetése óta nagyon sok pozitív visszajelzést kaptunk ügyfeleinktől. Egyre többen választják a bankkártyás fizetési lehetőséget, amely kártyás vásárlási tranzakciónak minősül. Az online vásárlás egyre népszerűbb, ugyanakkor azt tapasztaljuk, hogy az ügyfelek szívesebben választják az utánvétes fizetést, szeretik először kézbe venni a terméket és átvételkor kiegyenlíteni annak értékét.” – mondta Táncsics András, a Magyar Posta Csomag Termékmenedzsment Igazgatója.