Kedden írtuk, hogy technikai probléma miatt az OTPdirekt valamint a WebShop-szolgáltatás csupán részlegesen érhető el. Az OTP akkor jelezte, törekszenek arra, hogy minél rövidebb idő alatt helyreállítsák a rendszerek működését, szakértő kollégáik nagy erőkkel dolgoznak. Tegnap délután egy rövid ideig használni tudtuk a netbankot, de aztán megint nem.
Ma reggel is tettünk egy próbát. Elsőre a netbank változatlanul azt írta ki, hogy pillanatnyilag nem elérhető. Viszont a technikai hibára utaló tájékoztató felirat ma nem jelent meg. Másodszorra (pár perccel később) pedig már sikerült belépni, úgy tűnt, az utalás is megy, de végül a webhely nem elérhető üzenettel zárult a tranzakció.
Megpróbáltuk másik böngészőből is, ott megjelent a technikai problémára figyelmeztető felirat, de rögtön sikerült belépni, és az utalás is teljesült, igaz, a szokásosnál jóval lassabban ment a tranzakció. Utána megint nem volt elérhető a rendszer, amikor ellenőrizni akartuk, tényleg teljesült-e az utalás.
Cikkünk megjelenése előtt megkérdeztük az OTP-t, mikorra állhat teljesen helyre a rendszer. A következő választ kaptuk:
A rendszer részlegesen működik, a kártyás vásárlásokat (nem webshop) nem érinti a részleges leállás.
Az OTP Bank szakemberei mindent megtesznek annak érdekében, hogy a rendszer mielőbb helyreálljon.
Ígéretet kaptunk, hogy amint teljesen helyreáll a rendszer, értesítenek.
Délben a következő közleményt juttatta el szerkesztőségünkhöz az OTP:
Az OTP Bank internetbankja és a webshop funkciója a tegnapi nap folyamán csak részlegesen működött. A rendszer 21 óra 20-kor helyreállt.
Ma reggel 8 óra 25-től ától azonban a rendszer ismét csak részlegesen működik.
Nagy erőkkel dolgozunk a rendszer helyreállításán, amint ez megtörténik, azonnal jelezzük.
Sikertelen belépés esetén javasoljuk megkísérelni az ismételt belépést, ugyanis több százezer tranzakció sikeresen megtörtént tegnap és ma is.
A POS-en keresztül indított kártyás vásárlásokat a hiba nem érinti, így ügyfeleink az üzletekben zavartalanul tudják a bankkártyát használni.
Az ügyfelek számlájára érkezett jóváírásokat a rendszer kezeli, így mindenki biztonságosan hozzáfér a rendelkezésére álló egyenlegéhez, az ATM-ek üzemszerűen működnek.
Köszönjük minden ügyfelünk türelmét és megértését a helyreállítás ideje alatt.
Az OTP-től fél négy után kaptuk meg az értesítést, hogy:
az OTPdirekt és a webshop működése 14.20-kor helyreállt, stabilan működik. Nagyon köszönjük ügyfeleinknek a helyreállítás során tanúsított türelmét – tették hozzá.