Manapság már szinte senki sem hajlandó kifizetni a teljes ajánlott fogyasztói árat az egyes darabokért, inkább az outletbe mennek vásárolni az emberek.
Legalábbis az USA-ban, ahol egy felmérés szerint az amerikai vásárlók háromnegyede jár a permanensen alacsonyabb árakkal dolgozó boltokba is. Így a komoly üzleteknek egyre inkább az outletekkel és diszkontáruházakkal kell versenyezniük.
A luxus sem kivétel az új trend alól, a vásárlók 71 százaléka a luxust is az outletben veszi meg.
A folyamatra a divatláncok, ruhagyártók úgy reagáltak, hogy maguk is prémium outleteket hoztak létre, illetve lejjebb vitték áraikat. És ezzel végső soron a fogyasztók járnak jól.
Most azon meg a para a kereskedőknél, hogy a luxus és az olcsóbb ruhaboltok jól mennek, míg a középmezőny nem bírja a versenyt a két másik konkurencia felfutása miatt.