Pénzügy
vasarlas-bolt-uzlet-akcio(430x286).jpg (Array)

A pénzköltés gyógyír lehet minden problémára

Tamásné Szabó Zsuzsanna
Tamásné Szabó Zsuzsanna

gazdaságos. 2015. 08. 21. 10:00

Szeretjük vagy utáljuk, szükség van rá, nem tudunk vásárlás nélkül létezni. 6 + 1 shoppingoló típus, akikben magára ismerhet.

Korábban a témában:

Egyeseknek a hetedik mennyország, másoknak a kénköves pokol egy-egy shoppingtúra, és érdekes módon egyáltalán nem pénz kérdése, hogy ki melyik csoportba tartozik. Íme a legtipikusabb vásárlók a parndorfi Designer Outlet összeállítása szerint:

1. Az életvitelszerű vásárló

A magas vagy alacsony büdzsé csak annyiban számít ennél a típusnál, hogy a high end vagy a second hand üzletek sorát látogatja visszajáróként. A lényeg, hogy rendszeresen jusson „anyaghoz”, azaz napi vagy heti szinten tegyen egy kört kedvenc üzleteiben és térjen haza hatalmas batyuval. Magához hasonlókkal szeret portyázni, hiszen egymás stylistjaként még jobban kiteljesedhetnek az órákig tartó shoppingtúrák alatt. Ennek ellenére a leggyakrabban ismételt mondása kiélezett helyzetekben: „Nincs egy göncöm sem, amit felvehetek…”

2. A shopaholic (vásárlásfüggő)

Rossz napom volt a munkahelyen? Vásárolok egyet. Összevesztem a pasimmal? Megnézem a kedvenc cipőboltomat. Felidegesít a dugó? Beugrom a parkoló melletti butikba… Vagyis mondhatni vásárlásfüggő. Depresszió és stressz ellen tényleg jobb, mint az alkohol, a drog vagy a cigi, de ugyanúgy kialakulhat a függőség, ami erősen megviselheti a pénztárcát. Az életvitelszerűek is innen indultak anno, annyi a különbség, hogy nekik ma már nincs szükségük különösebb indokra. 

3. A kedvezményvadász

Mindig tudja hol és mennyiért lehet a legjobb cuccokat a legjobb áron beszerezni. Mégis honnan? Rejtély, ezzel a különleges szenzorral születni kell. Képes hosszú-hosszú km-eket megtenni egy nagy leárazásért, és már azt sem veszi észre, hogy egyműszaknyi időt eltöltött a kedvezménykörutakkal. A 2.0-ás verzió egy idegen városban is megleli a legjobb leárazásokat, szimpla városnézés közben. Ő az, aki akár fizikai erőszakot is képes alkalmazni egy nagy leárazási hisztéria közepette az áhított darab megszerzéséért.

4. A last minute vásárló

Az a típus, aki még a mennyasszonyi ruháját is az utolsó este kezdené felkutatni. Frusztrálja minden, ami a vásárlással jár, a keresgélés, a próba, a tömeg, az elvesztegetett idő. Sokszor még próbálni sem hajlandó, így kerülhet a gardróbba olyasmi, ami sem színben, sem stílusban nem passzol semmi máshoz, még a gazdájához sem. Sokan az időhiányt teszik ezért felelőssé, ők azonban gyanúsak, hiszen tudjuk, hogy mindenre van idő, amire szeretnénk….

5. A window-shopper (kirakatnéző)

Van, aki a művészetet látja az üzletekben, így ennek megfelelően, múzeumként használja azokat. Kíváncsi a legújabb kollekciókra, elképzeli, hogyan állna rajta a piros ruha a kirakatból, végiglapozza az összes sztenderdet az üzletben, de még a próbafülkéig sem jut el. Ha mégis, a ruhát csak fülkeszelfizés eredményeként láthatják a barátai, nagyon ritkán szánja magát tettekre.

6. A márkatudatos

Mindegy hogy a kifinomult ízlés, a sznobizmus vagy a márkahűség vezérli, nem hajlandó egy bizonyos szint alá „süllyedni”; a jól látható márkajelzések pedig saját státuszának tisztázását is szolgálják a külvilág felé. Többnyire minden beszegést, négyzetmillimétert átvizsgál, és kiszúrja a legkisebb hibát is. Sok próbafülkében eltöltött idő és alapos átgondolás után csak olyan ruhákat választ, amiknek biztosan van már otthon kísérődarabja.

+1. A kísérőszemélyzet

Egymás ősellenségei, mégis van egy közös pont bennük: a mindehhez asszisztáló, ellenkező nem képviselője. Legyen last minute vagy shopaholic a nő, a férfiak többnyire egy csoportot képeznek, akik ezt próbálják túlélni; néma kísérőként, mobilt pötyögtető várakozóként vagy éppen ingerülten. Csak a legszerencsésebbeknek adatik meg, hogy párjuk a vásárlásban is partner legyen, sőt, akár hasznos segítséggel is tudjon szolgálni.

Most a parndorfi Designer Outlet is közös pontként szolgál, ahol a magyar vendégeket már az augusztus 20-i hosszú hétvégén is magyar tájékoztatókkal várják a 27-i Late Night Shoppingra készülve. Az akár 80%-os leárazások és a 23 óráig húzódó nyitva tartás minden vásárlótípust kielégítenek. Az Escada, Karl Lagerfeld, Furla, Diesel vagy Calvin Klein kínálata most bővül az osztrák upcycling designerek bemutatójával, a felnőtteknek és gyerekeknek szóló színes programok pedig felüdítenek a vásárlás szüneteiben.

Kedvcsinálóként az alábbi videó, amiben ízelítőt láthattok a parndorfi kínálatból és hangulatból.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.