Pénzügy

Egyre többet tévézünk

tv (tv)
tv (tv)

Igaz, hogy tudatosabban választunk műsort, mint korábban, de változatlanul sokat, a korábbinál is hosszabb időt töltünk a doboz előtt.

A UPC Direct műholdas tévészolgáltató felmérést végzett ügyfelei körében tévénézési szokásaikról. A kérdőívet országszerte csaknem 4000 előfizető töltötte ki, 43%-ban nők és 57%-ban férfiak. A válaszadók 64%-ánál van gyermek a családban.

Hogyan és mennyit tévézünk?

Napi bontásban, átlagban kettő, vagy annál több órát tévéznek a megkérdezettek, két órát 30%-uk, három órát 25%-uk, három óránál többet pedig a válaszadók 31%-a. Idejéből egy órát, vagy kevesebbet mindössze 14% tölt el a tévé előtt.
A válaszadók több mint fele (55%) saját bevallása szerint nem tévézik tudatosan, azaz bekapcsolja a készüléket, váltogat a csatornák között, és így keresi meg a számára érdekes tartalmat. Ennek ellenkezőjét 34%-uk állítja, ők előre, tudatosan választanak műsort, kis hányaduk (11%) pedig rögzíti kedvenc műsorait, és akkor nézi meg, amikor ideje engedi.

Gyermekünk is annyit tévézik, mint mi?

A cég kíváncsi volt arra is, hogy a gyermekek mennyi időt töltenek a tévé előtt, illetve hogy a szülők szoktak-e velük együtt, közös programként tévézni. A válaszadók több mint felének (64%) van gyermeke, akik révén jól jellemezhetők a kis- és nagycsaládosok tévénézési szokásai.

A szülők 5%-a mondta azt, hogy gyermeke egyáltalán nem néz tévét, 40%-a, hogy csak hetente néhány órát, ami a szülők tévézéssel kapcsolatos tudatos döntésére utal. A megkérdezettek több mint felének gyermeke (55%) már napi szinten ül a képernyő előtt, és többségükben két (35%) és három órát (25%) tévézik. Van, aki csak egy órát enged gyermekének (15%), de voltak, akik négy (11%) és öt órát (8%) is megjelöltek.

TESZTELJEN ÉS NYERJEN!

Jó aránynak tekinthető, hogy a többség (75%) napi szinten együtt tévézik gyermekével, ami segíti a gyermekeket a látottak feldolgozásában. A felmérés ezen eredménye jól mutatja a gyermekes szülők tudatosságát a tévézési szokások kapcsán. A megkérdezettek csupán negyede, aki nem ül le gyermekével a tévé elé.

A szülők gyermekeik nevében is megjelölték azokat a csatornákat, amiket az ünnepek alatt is nézni fognak velük. Egyértelműen a Disney Channel és a Cartoon Network vezeti a listát, majd a Nickelodeon és a Minimax nevezhető a kicsik kedvencének a felmérés szerint.

Tévézés az ünnepek alatt

Karácsony és új év közeledtével a UPC Direct kutatásának fókuszába helyezte az ünnepi időszak tévénézési szokásait, amelyből kitűnik, hogy a válaszadók 66%-a több időt tölt a tévé előtt mint általában. Utóbbi nagy része (43%) a családdal együtt közösen ül a képernyő elé, mint családi közös program. A kérdőívet kitöltők elhanyagolható hányada az, aki kevesebb időt televíziózik, mint általában.

A csatornaválasztékot tekintve a válaszadók 78%-a ugyanazokat a csatornákat nézi, mint az év többi részében, és nem tér el a megszokott gyakorlattól. A kitöltők negyede azonban változtat, és más csatornákat is szívesen néz. A műsortípusoknál a válaszadók több lehetőséget is megjelölhettek.

Az derült ki, hogy a cég ügyfelei többnyire a filmeket választják. Filmet film követ, mivel a kimondottan ünnephez kötődő filmek kategóriája jön a sorban. Jelentősen kevesebb jelölést kaptak a továbbiak, mint az ünnephez kötődő egyéb műsorok, a beszélgetős és szórakoztató műsorok, majd a zenés és főzős műsorok.
Összességében elmondható, hogy az ünnepek alatt várhatóan többet fognak tévézni a UPC Direct ügyfelei pihenés és kikapcsolódás gyanánt, főként családi körben. Így a gyermekek is több időt tölthetnek a tévé előtt, de ha ezt szülői felügyelet mellett és tudatos választás alapján teszik, akkor válhat ez hasznos, kellemes időtöltéssé.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik