A Magyar Nemzeti Bank (MNB) felhívja a figyelmet arra, hogy az ünnepek közeledtével, a „vásárlási kedv” fokozódásakor is nagyon fontos, hogy a fogyasztók kellő körültekintéssel mérlegeljék anyagi lehetőségeiket, teherviselési képességüket. Amennyiben hitel felvétele mellett döntenek, legyenek tisztában a hiteltermék jellemzőivel, kockázataival, illetve az azzal járó törlesztési kötelezettségükkel is.
A korábbi évek tapasztalatai szerint az év végi ünnepi kiadások fedezését sokan fogyasztási hitelek felvételével oldják meg, így november-decemberben megugrik az e hiteltípusok iránti érdeklődés. A kereslet bővülésével párhuzamosan a pénzügyi szervezetek fokozott hirdetési tevékenységbe kezdenek. Mindezek nyomán egy-egy használati tárgy, nem létfontosságú szolgáltatás megvásárlása akár évekig tartó eladósodással jár az adott hitelfelvevők számára.
A MNB témavizsgálatot indított fogyasztási hitelt nyújtó pénzügyi szervezeteknél, illetve független közvetítőknél annak megállapítására, hogy az érintettek a fogyasztóknak szóló hirdetéseikben betartják-e a teljes hiteldíjmutató (thm) meghatározására, számítására és közzétételére vonatkozó jogszabályi előírásokat. A jegybank vizsgálata során a piaci szereplők fogyasztási hitelezésére vonatkozó 2014. november havi kereskedelmi kommunikációját tekinti át, egyebek közt a személyi kölcsönöknél, áruhiteleknél és a hitelkártyáknál.