Pénzügy

Megbukott a fogyibugyi – 30 milliós bírság

Megalapozatlan ígéretek, vagyis a fogyasztók megtévesztése miatt büntette meg a GVH a Fir Slim alakformáló forgalmazóját. Már nem először csípték fülön a Telemarketing International Kft.-t.

A Telemarketing International Kft. a Fir Slim alakformáló termékét népszerűsítő hirdetéseivel megtévesztette a fogyasztókat. A jogsértés megállapítása mellett a GVH 30 millió Ft bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást.

Szuper tulajdonságokkal ruházták fel a bugyit

A vállalkozás a termékét népszerűsítő hirdetéseiben (televíziós reklámok, saját honlapján elhelyezett hirdetések, csomagküldő katalógusok, tájékoztató füzetek) azt állította, hogy a biokerámia-részecskékkel ellátott alakformáló alsónemű használatával akár két számmal is csökkenhet a fogyasztók ruhamérete. S hogy ezáltal alakformáló hatása van, valamint alkalmazásával hatékonyan, könnyen és gyorsan csökkenthető a testsúly és eltűnnek a narancsbőr tünetei.

Nem elég mondani, bizonyítani is tudni kell

Ha egy vállalkozás az általa értékesített kozmetikai termék hatása kapcsán ígéretet fogalmaz meg, akkor a reklám közzétételének időpontjában tudnia kell bizonyítani, hogy az állításai megfelelnek a valóságnak – írta ezzel kapcsolatban közleményében a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).

A vállalkozás azonban a benyújtott bizonyítékokkal nem tudta igazolni, hogy a termék ténylegesen rendelkezik-e a reklámokban feltüntetett kedvező hatásokkal.

Nem voltak tisztességesek

A GVH megállapította, hogy a Telemarketing International Kft. a Fir Slim alakformáló termék népszerűsítése során 2012. augusztus 1. és 2013. november 29. között tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, amikor reklámjaiban a fenti termék tulajdonságairól valótlan állításokat tett közzé.

Emiatt a vállalkozásra 30 millió forint bírságot szabott ki a GVH. A bírság összegének meghatározásakor a GVH súlyosító körülményként értékelte, hogy az intenzív reklámtevékenységgel a fogyasztók széles körét elérte a vállalkozás.

Nem először buktak meg

Szintén súlyosító körülményként vette figyelembe a GVH, hogy korábban már több alkalommal megállapította, hogy a vállalkozás a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított. Egy korábbi ügyben a vállalkozás a Hollywood Patch elnevezésű termékkel kapcsolatban tett közzé valótlan állításokat, egy másik eljárásban pedig az Abexine gél kozmetikai készítménynek megalapozatlanul tulajdonított terápiás hatásokat.

A GVH az első esetben 3 millió Ft, míg a második ügyben 25 millió Ft bírságot szabott ki a vállalkozásra.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik