A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy Netrisk.hu Első Online Biztosítási Alkusz Zrt. (Netrisk) tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási kampánya során.
Nem tudták igazolni, hogy drágább lesz
A gond az volt, hogy a vállalkozás 2012. november 1. és 2012. november 30. között azt állította kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) szolgáltatásainak népszerűsítése során, hogy a következő évben már csak sokkal drágábban lehet biztosítót váltani. Azonban a vizsgálat során nem nyújtott be olyan bizonyítékot, amely igazolta volna ezt az állítását.
A GVH megállapítása szerint a jövőbeni árakra vonatkozóan nem lehet kategorikus állítást megfogalmazni, hiszen egy versengő piacon sohasem zárható ki az, hogy egy versenytárs vagy új piacra lépő nem megy a versenytársai ára alá.
Az sem állt, hogy ők az „igazán olcsók”
A vállalkozás a hirdetésekben arra hívta fel továbbá a fogyasztók figyelmét, hogy az „igazán jó ajánlatokat” és az „igazán olcsó kötelezőt” a Netrisk.hu weboldalán találja meg. A GVH megítélése szerint mindkét állításnak az volt az üzenete, hogy a versenytársakhoz képest jobb ajánlatokat talál a fogyasztó a Netrisknél. Így ezek piacelsőségi állításoknak minősültek.
A vállalkozás azonban ebben az esetben sem igazolta az állításának megalapozottságát. A Netrisk azt állította, hogy minden ajánlat elérhető a honlapján, azonban a vállalkozás nem közvetíthette valamennyi, a magyar piacon elérhető biztosítást. Ennek értelmében a versenyhivatal szerint a cég legalacsonyabb árra vonatkozó piacelsőségi állítása sem megalapozott. Ugyanis a fogyasztók a Netrisken keresztül nem elérhető kedvezményekkel lehetséges, hogy nagyobb kedvezményben részesültek volna – érveltek.
50 millió forintos büntetés
A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy az online alkuszcég kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási kampánya során tájékoztatásaival megtévesztette a fogyasztókat, ezért 50 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást.
A GVH súlyosító tényezőként értékelte a bírságkiszabás során azt, hogy a Netrisk az intenzív reklámkampánynak köszönhetően a fogyasztók széles körét elérte, valamint korábban hasonló jogsértést állapított meg a GVH a vállalkozással szemben.