Az L. Simon László által jegyzett korábbi módosítás szerint mindazoknak a vállalkozásoknak fizetnie kellett volna, amelyek 25 ezer forintnál nagyobb összegért hirdetnek a Google-n vagy a Facebookon. Az adó mértéke 20 százalék. Az más kérdés, hogy maga L. Simon László sem tudta, hogy javaslata ezt tartalmazza. Aztán telefonált párat és megtudta, hogy mégis erre tett javaslatot. Az RTL-nek adott nyilatkozatát le is akarta tiltani, de nem sikerült.
Nem 25 ezer, hanem 2,5 millió forint feletti havi reklámköltés esetén terhelné adófizetési kötelezettség a hirdetés megrendelőjét akkor, ha a reklám közzétevője nem nyilatkozik az adókötelezettségéről. A módosítást az Országgyűlés törvényalkotási bizottsága elfogadta. L. Simon László (Fidesz), a törvényjavaslat előterjesztője a bizottság ülésén azt mondta: támogatja a bizottsági javaslatot, bár az nem szolgálja eredeti előterjesztése célját. Azt, hogy multinacionális internetes cégeket – amelyek a nem növekvő magyar reklámköltésből egyre nagyobb szeletet hasítanak ki – rávegyék az adófizetésre – írja az MTI.