Pénzügy

Hitel: a régi ügyfeleknek magasabb lehet a kamat

Mintha élénkülne a személyi kölcsönök iránti igény. Igazi verseny azonban csak az új ügyfelekért van, például gyorsaságban. Itt az SMS-hitel.

A bankok úgy vélik, jelentősen megélénkült a személyi kölcsönök iránti igény. Az mindenesetre látszik már, hogy egyre több pénzintézet igyekszik komolyan meghódítani a hitelfelvevőket.

Ezzel versengenek

Az Azénpénzem.hu összefoglalójából úgy tűnik, a kamat mellett a gyorsasággal igyekeznek új ügyfeleket szerezni a pénzügyi szolgáltatók. A Cetelemnél például a személyi kölcsönök több mint ötödét online helyezték ki. Ez a forma már a Providentnél is elérhető, ahol egyedüliként SMS-ben is lehet már jelezni a hiteligényt.

Az OTP pedig villámgyors akciós kölcsönnel hódítana – ezt annyira komolyan veszik, hogy ha egy órán belül nem kapja meg az ügyfél, akkor vigaszdíjat ígérnek.

Az új ügyfelek jobban járhatnak

A legjobb banki ajánlatok pedig akkor érhetőek el, ha a törlesztést a hitelnyújtó számlájáról indítjuk, és nem másik bankból. Számos helyen meghatározott havi jóváírásnak is kell érkeznie, illetve tranzakciószámot is be kell vállalni, ahhoz, hogy minél olcsóbb legyen a hitel.

S már a személyi kölcsönöknél is jellemző, hogy az igénybevétel időpontja szerint eltérő feltételek lehetnek – írta a portál. Vagyis a régebbi ügyfelek rosszabbul járhatnak, pl. magasabb lehet a kamatuk. De persze van olyan szolgáltató is, aki a régi ügyfeleknek ad kedvezményt. Mindegyik esetre példákat is hoznak a cikkben.

Kölcsönt, de gyorsan!

Egy nemrégiben készült felmérés szerint a személyi kölcsönök megítélése az elmúlt években nem volt egyértelműen pozitív. Ma azonban már egyre többen választják ezt a megoldást, ha egy hirtelen jött kiadáshoz segítségre van szükség. A kölcsönről a többségnek a saját bank jut elsőként eszébe, rokonoktól, barátoktól viszont csak kevesen kérnének pénzt. Ha lehet, a korábbiaknál is fontosabb lett, milyen gyorsan juthat kölcsönhöz valaki.

A gyorsaság iránti igény lehet az egyik ok amögött is, hogy a személyi kölcsönt igénylők közel fele csak egy ajánlatot kapott vagy kért be, és azt nem is hasonlította össze semmilyen más ajánlattal a döntés előtt – derült ki az Avanti Research kutatásaiból.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik