Pénzügy

Bukta a Telekom a „sárgacsekk”-pert

A fogyasztóvédők szerint vissza kell fizetniük a fogyasztóknak a csekkhasználat fejében jogtalanul felszámított díjakat. A Telekom fenntartja, hogy jogszerűen járt el, és várhatóan a Kúriához fordul.

A Magyar Telekom 2012 mjus 1-je és november 17-e között számított fel 142 forintos tranzakciós pluszköltséget ügyfeleinek abban az esetben, ha személyesen, vagy sárga csekkel fizettek.

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) pert indított a cég ellen, mert ezt az eljárást fogyasztóellenesnek tartotta. Első fokon tavaly áprilisban a FEOSZ-nak adott igazat a bíróság, kimondva, hogy a vonatkozó szerződési feltételek tisztességtelenek, ezért érvénytelenek. A Telekom azonban fellebbezett.

Két éve még

Ismét bebukták

Most a Fővárosi Ítélőtábla is a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének adott igazat a szolgáltató ellen indított perben. Szintén megállapította, hogy a Magyar Telekom Nyrt. által 2012. május 1. és 2012. november 17-e között alkalmazott vonatkozó általános szerződési feltételek tisztességtelenek, épp ezért azokat a szolgáltatóval szerződő valamennyi fogyasztóra nézve érvénytelennek nyilvánította.

Ebbe a körbe tartoznak azok a fogyasztók, akik a szolgáltató vezetékes telefon-, illetve helyhez kötött műsorterjesztési-, valamint az utólag és előre fizetett mobil rádiótelefon szolgáltatását vették igénybe, és akár csak egyszer is felszámításra került e szolgáltatások esetében részükre a postai sárga csekken vagy a személyes ügyfélkapcsolati pontokon történt befizetéskor a 142 forintos tranzakciós díj.

A Telekom a Kúriához fordul

A szövetség arra kéri a Magyar Telekom Nyrt-t, hogy önként fizesse vissza a fogyasztóknak a jogtalanul kiszámlázott díjakat, amelyeket a Fővárosi Ítélőtábla jogerős ítélete szerint is tisztességtelenül alkalmazott. Megkérdeztük a Telekomot, mit lépnek erre.

A Magyar Telekom kommunikációs igazgatóságától a következő választ kaptuk: a cég készpénz-átutalási megbízás (sárga csekk) használatával kapcsolatos változásokkal is ösztönözni kívánta ügyfeleit a korszerű, hatékony fizetési módok, így az online és távszámlás befizetés használatára. A szolgáltató jelentős előrelépést ért el a készpénzkímélő fizetési módok elterjesztésében: az ügyfelek felismerték ennek előnyeit, és a távszámlára áttérő előfizetők száma dinamikus növekedésnek indult.

A Telekom fenntartja álláspontját, hogy jogszerűen járt el, várja az írásbeli ítéletet, amelynek elemzését követően várhatóan a Kúriához fordul.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik