A repülésről szeretjük azt gondolni, hogy biztonságos, hisz autóbalesetben sokkal nagyobb valószínűséggel halhatunk meg, mint légibalesetben. Ez igaz is. Ám az, hogy igaz, jelentős részben annak köszönhető, hogy a hatóságok ellenőrzik a gépek technikai felszerelését és hogy betartja-e a légitársaság a biztonsági szabályokat. Aki pedig nem tartja be, azt kitiltják.
Túl engedékeny hatóságok
Az EU-ból kitiltott légitársaságok listája olyan hosszú, hogy szinte végtelen. Sőt, van hogy egy adott országból semmilyen légitársaság nem léphet be az EU területére – például minden benini, kongói, dzibuti, egyenlítői-guineai, eritreai, kirgizisztáni, libériai, mozambiki, nepáli, sierra leónei, szudáni és zambiai gép ki van tiltva. A baj itt ugyanis az adott országok légiközlekedési hatóságaival van, amelyek nem elég szigorúak.
Indonéz, kazah légitársaságok a tiltólistán
Még meglepőbb, hogy egészen ismert, fejlett országok légitársaságai is ki vannak tiltva, s csak néhány konkrét légitársaság esetében tesz az EU kivételt. Indonéziából például kizárólag ezek a cégek repülhetnek: a Garuda Indonesia, az Airfast Indonesia, a Mandala Airlines, az Ekspres Transportasi Antarbenua és az Indonesia Air Asia. Ezzel szemben ki van tiltva név szerint majdnem 60 indonéz cég.
A kazahoktól összesen egy cég repülhet, az Air Astana, de annak sem minden gépe.