Becslések szerint idén összértékben és mennyiségben is nőtt a húsvétot megelőző hetek kiskereskedelmi forgalma az előző évekhez képest – írja a Napi Gazdaság csütörtöki száma.
Az idei húsvéti időszak 45-50 milliárd forintos pluszt hozhat a hazai kiskereskedelemnek, az előző hét évi átlagos 30-40 milliárd forinthoz képest – mondta a lapnak Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára, aki hozzátette, ez az összeg kizárólag a húsvéti “többletet” jelenti, amit az emberek az ünnephez köthető termékekre – sonkára, tojásra, szeszes italra – költenek az egyébként szokásos forgalmon felül. Egy átlagos magyar család 16-17 ezer forintot szán a húsvéti előkészületekre.
Sokan nem a boltokban költik el az ünnepre félretett pénzt, hanem elutaznak belőle: a legtöbb népszerű vidéki hotel teltházas lesz az év első hosszú hétvégéjén.