Multinacionális cégeket keresett meg a Napi.hu, hogy megtudja, hol terveznek idén létszámbővítést. A Mercedesnél, az Audinál, a Hankoknál, a Lildnél, az Auchannál például biztosan lesz felvétel, és a Siemensnél is valószínű. Hasonló a helyzet a Phillip Morrisnál és a Telenornál is.
A cikkben azt is leírják, milyen területre várnak az egyes cégek jelentkezőket és hogy hol lehet információt találni a meghirdetett pozíciókról. De a legizgalmasabb talán az, hogy arról is alaposan kifaggatták a cégeket, mire harapnak. Vagyis mik azok a dolgok, amikkel elvághatja magát a jelentkező, és melyek azok, amik segíthetik a bekerülést. Íme néhány szempont.
Piros és fekete pontok
Több cég is megemlítette a negatívumok között, hogy a jelentkezőkből sokszor hiányzik a motiváció.
Úgy tűnik, a célzott álláspályázatokat még a fizikai munkakörökben is szeretik. Abszolút nem díjazzák viszont, ha valaki az összes meghirdetett pozícióra jelentkezik.
Az is fontos, hogy a pályázó készüljön fel a felvételi beszélgetésre, legyen tisztában a képességeivel, azzal, hogy mit szeretne.
Nem meglepő, hogy nem veszik jó néven, ha valaki túlfényezi magát (pl. nyelvtudás) az önéletrajzában, vagy a megadott elérhetőségen nem tudják vele felvenni a kapcsolatot.
Az sem túl előnyös, ha valaki az előző munkaadóját szidja. Kérdezni viszont szabad. Sőt!
További tippekért kattintson!