Elsõ fokon a KDB Bankkal szemben is pert nyert a Magyar Nemzeti Bank (MNB) a hitelintézet által jogsértõen az ügyfelekre áthárított tranzakciós illeték ügyében. Az MNB jogelõd felügyeleti hatósága tavaly májusban kötelezte a bankot arra, hogy a jogtalanul beszedett új díjat fizesse vissza az ügyfeleknek.
Hiába perelt a bank
A Fõvárosi Közigazgatási és Munkaügyi Bíróság február 20-i ítélete szerint az MNB pernyertes lett a KDB Bank Zrt. által vele szemben indított bírósági eljárásában. A hitelintézet azt követõen indított pert, hogy az MNB jogelõd felügyeleti hatósága, a PSZÁF 2013. májusi határozatában megállapította: a hitelintézet új díjfajta bevezetésével jogsértõen terhelte tovább a tranzakciós illetéket ügyfeleire.
Nem tagadták, hogy áthárították
A bank ugyanis új díjat vezetett be több, már meglévõ számlacsomagjánál (általa elismerten) a tranzakciós illeték áthárítása miatt. A hitelintézeti törvény alapján azonban új díjfajta bevezetésével a szerzõdés egyoldalúan nem módosítható.
A történtek miatt a felügyeleti hatóság a jogsértõ magatartás további folytatásának azonnali megtiltása mellett 10 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki és kötelezte a bankot, hogy fizesse vissza ügyfeleinek a tõlük új díjként, a határozat kézhezvételéig jogszabálysértõ módon beszedett összeget.
További ügyek várhatóak
Mint emlékezetes, a jegybank tavaly elsõ fokon már ugyancsak pert nyert a Sberbank Magyarország Zrt.-vel szemben a tranzakciós illeték jogsértõ áthárítása miatt.
Az MNB jelenleg is folyamatosan elemzi, hogy a pénzforgalmi szolgáltatók (például a havi ingyenes készpénzfelvételre vonatkozó jogszabályok kapcsán) milyen módon módosítottak szolgáltatási díjaikon, költségeiken, vezettek-e be új díjat.