Pénzügy

Több pénzt költünk nyaralásra

Tavaly is Görögország volt a kedvenc úti cél.

Az Invia online utazásközvetítő irodával utazók 2013-ban családonként átlagosan 305 ezer forintot – az egy évvel korábbinál 22 ezer forinttal többet – költöttek nyaralásukra, az utasok száma pedig 30 százalékkal bővült – közölte az iroda.

Az ügynökség marketing menedzsere szerint a megrendelések és eladások évközi növekedése arról tanúskodik, hogy a piac gazdasági stagnálását már “magunk mögött tudjuk”. “Az idegenforgalom alakulása jól tükrözi a társadalom gazdasági helyzetét. Az emberek már nem húzzák meg a nadrágszíjukat, megengedhetik maguknak az utazást” – idézi a cég közleménye.

Az utasok leggyakrabban a görög nyaralóhelyeket választották, ugyanúgy, mint 2012-ben. Az Invia utazási iroda ügyfeleinek második legkedveltebb úti célja Tunézia volt, amely 2013-ban megelőzte a hagyományosan népszerű Törökországot. A Tunéziába utazók számának markáns növekedését elsősorban a nyári szezon végén Egyiptomban uralkodó bizonytalan politikai helyzet okozta, ami miatt Egyiptom a másodikról az ötödik helyre szorult vissza az Invia statisztikáiban. A dobogó harmadik helyén Törökország áll, amelyet Horvátország követ.

Leáldozott a last minute utaknak?

Egyre népszerűbb az előfoglalás, az úgynevezett “first minute” vagy “early booking” kedvezmények igénybevétele.
Riba Orsolya cégvezető a közleményben ismerteti: az Invia évről évre többszörös forgalmat generál január-februárban, és 2013-ban a klasszikus főszezoni értékesítés során sem kellett túlkínálattal küzdenie a piacnak – számos desztinációra, különösen a görög nyaralóhelyekre az indulás előtti napokban már nem, vagy alig voltak helyek. Ez a cégvezető szerint azt is jelentette, hogy a “last minute” utazók hiába vártak irreálisan alacsony árakra, az árak a reális piaci szinten maradtak, ami a hazai utazási irodák növekvő stabilitását, és a nemzetközi trendek erősödését jelzi.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik