Úgy tűnik, hiánycikk a tévében főműsoridőben folyamatosan reklámozott NeoCitran 14 tasakos kiszerelése, amelynek egységára kedvezőbb egy tasakra vetítve, mint a kisebb kiszerelésű terméké – figyelt fel rá a Pénzcentrum.hu. Egész pontosan harminc százalékot lehet(ne) vele spórolni, ha kapható volna a patikákban. De számos helyen nincs.
Pedig sokan vannak, akiknek egy ilyen tétel sem mindegy a családi költségvetésben, főleg az ilyen megfázós, náthás, influenzás időszakban.
A lap azt is megtudta, hogy a gyártó december óta nem tud szállítani a 14 tasakos kiszerelésű termékből, ezért fogyhatott ki egyes patikákban. Ezt alátámasztja az Országos Gyógyszerészeti Intézet (OGYI) honlapján található táblázat is, amely szintén átmeneti hiányt mutat – írta a lap.
Persze van más forróitalpor is, amit megvehet, aki náthával, influenzával kínlódik, és más gyógyító termékeket is alkalmazhat, ez még nem azt jelenti, hogy gyógyszer nélkül marad.
A kérdés csak az, hogy ha átmenetileg hiánycikk a termék, akkor miért reklámozzák a tévében, és hogy vajon ez tisztességes magatartás-e a fogyasztókkal szemben. Ennek eldöntése a Gazdasági Versenyhivatal tiszte lehet.