FN

ORBÁN A NÖVEKEDÉSRŐL. Nem túlzottan optimista a kormány hároméves gazdaságpolitikai koncepciója – vette védelmébe Orbán Viktor miniszterelnök a Gazdasági Tanács múlt csütörtöki ülésén megvitatott, a költségvetési irányelvekre vonatkozó előterjesztést. A 7 százalékos gazdasági növekedést az idei év végéig el lehetett volna érni az orosz, a latin-amerikai válságjelenségek, a hazai bel-és árvízkárok nélkül, a hároméves távlatban [...]
1999. 05. 05. 00:00
– Miután a gabonafélék kötelező ugaroltatási rátáját 10 százalékban határozták meg, célszerű a csatlakozásig a magyar gabona-vetésterületet maximálisan kihasználni, tompítandó a kompenzációs kifizetések feltételéül szabott termeléskorlátozás következményeit – A tejszektor reformjáig – a magasabb kvóták megszerzése érdekében – tanácsos lenne a hazai ágazat felfejlesztése – A meghozott agrárintézkedések nem fogják jelentős mértékben csökkenteni az EU [...]
1999. 05. 05. 00:00
Társaság Nettó árbevétel (milliárd forint) Adózott eredmény (milliárd forint) Osztalék (százalék) BÁV 8,50 0,40 – Danubius 24,15 0,34 – Démász 45,23 5,57 13,5 Fotex 45,43 1,22 – Matáv 310,11 56,06 8,0 Mol 630,35 56,48 9,0 Pannonplast 17,60 2,32 130,0 Pick 52,97 3,44 23,0 Rába 54,51 3,95 8,0 Richter 55,06 17,59 23,0 TVK 85,79 11,20 24,0 [...]
1999. 05. 05. 00:00
Az Európai Unió (EU) állam- és kormányfőinek március végi berlini csúcstalálkozóján a legfőbb agrárkérdéseket megválaszolatlanul hagyták. Így a csatlakozandó országok továbbra sem igen tudják, hogy milyen mezőgazdasághoz kell majd alkalmazkodniuk, miféle agrárrendtartás fogja őket befogadni, s milyen árakra, termeléskorlátozó intézkedésekre és támogatásokra számíthatnak. Valószínű, hogy még a belépés előtt sor fog kerülni az unió agrárpolitikáján
1999. 05. 05. 00:00
A 2000. évi adó- és járulékreform kidolgozásakor a szakértők a kormányprogramban az ezen a területen vázolt tervekből, ígéretekből indultak ki, s igyekeztek olyan intézkedések bevezetését javasolni, amelyek összhangban vannak mindezzel. “Az ezredforduló küszöbén – A polgári jövő kormányának programjából” című anyagban az szerepel, hogy az adórendszert méltányosabbá kell tenni, ami együtt kell járjon a kivételek [...]
1999. 05. 05. 00:00
Magyarország legfontosabb külgazdasági partnere a kilencvenes évek során Németország lett. Tavaly mindkét ország jó évet zárt, így felhőtlennek tűnt az együttműködés. A német gazdaság motorja azonban az év elején akadozni kezdett, s a növekedési várakozásokat vissza kellett fogni. Erre nálunk még nem volt szükség, ám komoly veszélyt jelenthet a német gazdaságtól való függőség. A bonni gazdasági minisztériumban azonban optimisták a kétoldalú viszo
1999. 05. 05. 00:00
MILLIÁRD EURÓ 2000. 2001. 2002. 2003. 2004. 2005. 2006. A CAP kiadásai (milliárd euró) 36,62 38,48 39,57 39,43 38,41 37,57 37,29 Vidékfejlesztés (milliárd euró) 4,30 4,32 4,33 4,34 4,35 4,36 4,37 Összesen (milliárd euró) 40,92 42,80 43,90 43,77 42,76 41,93 41,66 Összesen (a költs. kiad. százalékában) 44,5 45,8 43,8 42,9 41,5 39,9 38,9
1999. 05. 05. 00:00
GABONAFÉLÉK. E termékkörnél az intervenciós árat két lépcsőben, összességében 15 százalékkal – vagyis a mezőgazdasági miniszterek 1999. március 11-i megállapodásában szereplő 20 százaléknál kisebb mértékben – csökkentik. Cserébe a gabonatermesztőket kártalanítanák: a kompenzációs kifizetések az 1999-es tonnánkénti 54,34 euróról 2001-ig 63,00 euróra emelkednének, s azt követően 2006-ig azon a szinten maradnának. A kompenzációs kifizetések elnyerésének [...]
1999. 05. 05. 00:00
A kereskedelemben teljesen kiegyenlítettnek lehet tekinteni a német-magyar viszonyt. Csakúgy mint képünkön, amikor 1954-ben, a labdarúgó világbajnokság döntőjében még 2:2-re állt a meccs. A 3:2-es végeredmény számunkra nemzeti tragédiát okozott, ugyanakkor Németország 9 évvel a II. világháború elvesztése után újra megtalálta önbecsülését. Az egyesült Németország – amelynek létrejöttében, a vasfüggöny 10 évvel ezelőtti átvágásával, a [...]
1999. 05. 05. 00:00
A honi kis- és közepes vállalkozói (kkv) szektor tagjainak cseppet sem mindegy, milyen eredményt hoz a beszállítói program. Ehhez képest még az sem dőlt el, hogy a piaci stabilizációjukat, illetve növekedésüket segítő csomagterven belül melyik finanszírozási forma lenne a legpraktikusabb. Az elképzelések egyike a klasszikusnak mondott, ám manapság kissé talán elhanyagolt eszközhöz, a váltóhoz "nyúlna", míg egy másik a napjainkban gyakran hangozta
1999. 05. 05. 00:00
KARBANTARTÁS. A bank karbantarthatja az ügyfelek adatait, ha azok, illetve szerződéseik megváltoznak, vagy ha fény derül rá, hogy hibásan rögzítették azokat. LEKÉRDEZÉSEK. Ezeknek három alapesete van. Egyfelől az adatok helyességét ellenőrző banki kérdések, másfelől az úgynevezett ügyfél tudakozvány, amikor a banki ügyfél tekinthet bele, mit is tartanak róla nyilván. A harmadik csoport, és ez a [...]
1999. 05. 05. 00:00
Klasszikus tézisek – A gazdaság hosszú távú trendjét meghaladó tartós növekedés törvényszerűen magasabb inflációhoz vezet. – Ha a munkanélküliség egy bizonyos szint alá csökken, akkor felgyorsul a bér- és árinfláció, mert a munkások iránti kereslet a munkaadókat a termelés növekedése nélkül is magasabb bérek fizetésére kényszeríti. – Alacsony munkanélküliség mellett csökken a termelékenység, azaz az [...]
1999. 05. 05. 00:00
Nem hatékony, ha informatikai fejlesztéseivel a bank maga próbálkozik, előnyösebb ezt külső szakértőre bíznia – veti fel az informatikai tanácsadók egy jelentős része. E hónapban azt vizsgáljuk, mennyire igaz ez a hazai bankrendszerre, van-e egyetlen, mindenkire érvényes tapasztalat. Áttekintjük továbbá, milyen feltételek mellett juthatnak tájékoztatáshoz a hitelintézetek egymás ügyfeleiről, azok hitelképességéről, s mennyi időbe és [...]
1999. 05. 05. 00:00
A Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanács javaslatának megfelelően, a szaktárca vezetőjének kinevezése alapján, május elsejével betöltötték a Krupanics Sándor tavaly őszi távozása óta üresen álló elnöki posztot a Hírközlési Főfelügyeletnél (Hif). Az új vezető, Frischmann Gábor úgy látja: az átalakuló távközlési piacon nagyon fontos koordináló szerepe lesz a szervezetnek, amelynek szükségszerűen meg kell újulnia.
1999. 05. 05. 00:00
A berlini csúcs sem döntött arról, milyen alapon fogják a csatlakozást megelőző és az azt követő pénzügyi támogatásokat a jelölt, illetve az új taggá vált országok között felosztani. Ha feltételezzük, hogy ez népességarányosan fog megtörténni, akkor Magyarország a csatlakozást megelőzően évi 250-300 millió euróra számíthat, s abból legalább évi 50 millió eurót (a jelenlegi árfolyamon [...]
1999. 05. 05. 00:00
TUDATOS KÁRTYAVÁLASZTÁS. Dombornyomású vagy elektronikus környezetben használható kártya között választhatunk. Az előbbi nem tiltható le azonnal, kereskedőknél, még bizonyos ideig használható. Biztonsága egyes bankoknál fényképpel, belegravírozott aláírással, megváltoztatható PIN-kóddal növelhető. LIMITEK BEÁLLÍTÁSA. A kártyabirtokos maga választhatja meg a naponta vagy tranzakciónként felvehető, kereskedőnél elkölthető pénzmennyiség nagyságát. Olyan kártyát is találni, ahol például az ATM-használat teljesen [...]
1999. 05. 05. 00:00
MAGASAN A LÉC FÖLÖTT. A kudarc esélye 15 százalék: Anglia, Ausztrália, Belgium, Dánia, Egyesült Államok, Hollandia, Izrael, Írország, Kanada, Svájc, Svédország. VESZIK AZ AKADÁLYT. A kudarc esélye 33 százalék: Brazília, Chile, Dél-Korea, Finnország, Franciaország, Magyarország, Mexikó, Norvégia, Olaszország, Peru, Portugália, Spanyolország, Szingapúr, Tajvan, Új-Zéland. INOG A LÉC. A kudarc esélye 50 százalék: Argentína, Ausztria, Bulgária, [...]
1999. 05. 05. 00:00
Az elektronikus döntéstámogató rendszerek egyik legizgalmasabb részét a hitelelbírálást segítő eszközök jelentik. Ezek jelentősebb hányada a bankokon belül tesz jó szolgálatot, legyen bár saját fejlesztés avagy vásárolt és meghonosított verzió. A hitelkockázatok csökkentésében emellett a mostanság induló két ügyfél-információs rendszer is segíthet.
1999. 05. 05. 00:00
Az IMF tavaszi ülésszakának zárásaként bejelentették, hogy az intézmény másfél évre újabb 4,5 milliárd dollárt hajlandó hitelezni Oroszországnak; ebből 3 milliárd juthat az első 12 hónapra. “A folyósításról a megfelelő intézkedések életbe léptetése után lehet konkrétan dönteni” – közölte Michel Camdessus, az IMF vezérigazgatója. Az egyelőre nem véglegesített feltételek közt szerepel a költségvetés pozíciójának javítása, [...]
1999. 05. 05. 00:00
A millenniumi probléma egyre inkább foglalkoztatja a vállalkozásokat és a kormányzatot. Ezt mutatja legalábbis, hogy mind több cég ad tájékoztatást felkészülése fokáról, s április 26-a óta Mojzes Imre személyében kormánybiztosa is van a témának. A pozitívumok mellett azonban az is szembetűnő, hogy jó néhány korábban beharangozott program késlekedik. Holott ennél a projektnél aztán végképp nincs lehetőség határidő-módosításra...
1999. 05. 05. 00:00
*Fúzió előtt Forrás: Goldman Sachs MILLIÁRD DOLLÁR Cég Illetőség Kapitalizáció Amerika-uralta “első osztály” Merck Amerikai 198,0 Pfizer Amerikai 179,9 Bristol-Myers Squibb Amerikai 126,7 Novartis Svájci 122,9 Roche Svájci 116,6 Glaxo Wellcome Brit 114,6 Eli Lilly Amerikai 105,0 Schering-Plough Amerikai 82,9 American Home Products Amerikai 82,0 SmithKline Beecham Brit 80,7 Abbott Amerikai 75,4 Du Pont Amerikai [...]
1999. 05. 05. 00:00
Olvasói sztorik