Egy kisvállalkozó beszámolója alapján írtunk arról csütörtökön, hogy milyen nehézségeket okoz nekik és vásárlóiknak, hogy késnek a DPD-s csomagok. A DPD-nek közben kérdéseket küldtünk, amelyekre nemrég megérkeztek a válaszaik. A futárcég hangsúlyozta, hogy továbbra is a 2025. december 16-án kiadott közleményében foglaltak szerint tájékoztatja a nyilvánosságot az év végi kézbesítési helyzetről. A kialakult helyzet kezeléséről, annak okairól és az általuk tett intézkedésekről ebben a közleményben adtak szerintük átfogó és egységes képet.
Ebben többek között azt írták, hogy
A karácsony előttre tervezett utolsó kézbesítési nap december 23., de fontos tudni, hogy budapesti címek esetén a december 15. előtt a DPD által a feladóktól átvett csomagok esetén biztosítjuk az első kézbesítési kísérletet karácsony előtt. Ez a dátum a vidéki csomagok esetében december 19.
Válaszukban biztosítottak, hogy

A fennmaradó küldemények esetében megerősített kapacitással, extra erőforrások bevonásával és folyamatos operatív kontroll mellett dolgozunk azon, hogy azok mielőbb eljussanak a címzettekhez – tették hozzá.
Ami a 24.hu kérdéseit illeti, azok egy része a cég szerint olyan belső működési, szerződéses és operatív részletekre vonatkozik, amelyekre vonatkozóan a DPD Hungary az aktuális helyzetben nem kíván külön, egyedi nyilatkozatokat tenni – szögezték le.
Azt kérdeztük tőlük egyébként, hogy:
- igaz-e, hogy bár november-decemberre peak-díjat (csúcsidőszaki díjat) szednek a megrendelőiktől azért, hogy ki tudják szolgálni a megnövekedett forgalmat, mégsincs elég futáruk? Hogyan jellemeznék a helyzetet?
- Igaz-e, hogy a XI. kerületi depóba kerülő csomagoknál év közben is rendszeresen vannak gondok az időbeni kiszállítással, nem csak az év végi csúcsidőszakban?
- Igaz, hogy a zuglói depóban mostanában már ideiglenesen konténerekben gyűjtötték a kapacitás híján felhalmozódott, ki nem szállított csomagokat, annyira nem győzték a kiszállítást?
- Igaz-e, hogy az egynaposra vállalt kiszállítás extra díját automatikusan minden csomagra felszámítják (akkor is, ha nem teljesítik egy napon belül a kiszállítást) és nem adnak automatikus visszatérítést az egy napon belül nem teljesített kiszállításokra? Igaz-e, hogy ezt a díjat decemberben nem is reklamálhatják a megrendelőik?
- Igaz-e, hogy a DPD nagyon olcsón bevállalta nagy volumenben multicégeknél a szállítási feladatokat, ráadásul ezek a mennyiségek jelentősen (akár a többszörösére is) hízhattak időközben, ezért lettek kapacitási problémáik? Miért nem mondtak nemet, ha látták, hogy ebből gond lehet? Hogyan jellemeznék a helyzetet?
Ezekre a kérdéseinkre tehát nem kaptunk választ. Azt viszont írták, hogy fontosnak tartják, hogy a helyzetről pontos, hiteles és következetes információk jelenjenek meg, ezért hivatalos állásfoglalásuk az alapja továbbra is minden tájékoztatásnak. Valamint megkövették az ügyfeleket, az alábbiak szerint:
A DPD Hungary elismeri, hogy az év végi időszakban nem minden esetben tudja azt a szolgáltatási színvonalat biztosítani, amelyet ügyfelei joggal elvárnak, és ezért őszintén sajnáljuk az érintetteknek okozott kellemetlenségeket. Elsődleges célunk változatlanul az, hogy a fennakadások megszűnjenek és a kézbesítések mielőbb lezáruljanak.
A helyzettel kapcsolatos további részletek és a frissítések a DPD Hungary hivatalos közleményében érhetők el.
A kisvállalkozó elmondása alapján többféle anyagi és erkölcsi kár is éri őket amiatt, ha a futár nem viszi ki időben a termékeiket, és érthető módon a vevőik sem lesznek elégedettek, pedig az, hogy a kiszállítás késik, nem a termék feladójának hibája. Írtunk arról is, hogy a fogyasztóvédelem is vizsgálódik, nemcsak a DPD-nél, hanem minden cégnél, amelyre panasz érkezik, illetve hogy a FEOSZ szerint év közben is voltak gondok náluk.

