Aláírást gyűjtenek Pesterzsébet, Soroksár, Dunaharaszti, Dunavarsány, Taksony, Kiskunlacháza és Délegyháza lakói annak érdekében, hogy az S25 elővárosi vasútvonal végállomását ne tegyék át Kőbánya-Kispestre az új Belgrád-Budapest vasútvonal átadása után – írja a Népszava.
Ezzel ugyanis elveszítenék azt a 20 perc előnyt, amit a pályafelújítással csökkenő menetidőn nyernének. Sőt a Budapest széléről utazóknak még hosszabb is lenne a városközpontba való bejutás, mint most. (A vonallal kapcsolatban Dunavarsányban súlyos közlekedésbiztonsági aggályok is felmerültek. Az erről szóló videóriportunkat itt láthatja.)
A petíciót Mach Péter XX. kerületi önkormányzati képviselő indította, akinek 2019-ben egy ehhez hasonló akcióval sikerült elérnie a menetrendváltást, így a Budapest–Kunszentmiklós-Tass vasútvonalon közlekedő szerelvények a KÖKI helyett jelenleg a Keleti pályaudvarra érkeznek. Már akkor kimutatható volt, hogy a Kőbánya-Kispest végállomás közlekedési zsákutca:
Mach Péter a lap kérdésére válaszolva arra is felhívja a figyelmet, hogy azóta kétszeresére-háromszorosára nőtt a forgalom a vonalon, sokan átültek a kocsiból a vonatra, ami a környezetvédelmet is szolgálta, hiszen a vonat jóval kevésbé környezetszennyező, a tisztább levegő, kevesebb a dugó.
A Pesterzsébetet is érintő 150-es számú, Budapest–Kunszentmiklós-Tass vasútvonal a Dél-Pest és Dél-Pest megyei agglomeráció számára továbbra is a közösségi közlekedés legfontosabb gerince.
A polgármester egyeztetéseket kezdeményez az Építési és Közlekedési Minisztériummal (ÉKM) és a MÁV-val. Ettől függetlenül a jövő héten a közel 1500 aláírással megtámogatott civil petíciót is eljuttatják az ÉKM-hez és a MÁV-hoz.
„A Budapest–Belgrád vasútvonalon várhatóan 2026 tavaszán indul meg a személyforgalom, amint az érintett vasútvonalon érvényes, újonnan bevezetendő menetrendről és vonatnemekről döntés születik” – válaszolta a Népszava kérdésére az ÉKM. rával csökken.
Vizsgálják a Keleti pályaudvarra történő érkezés és indulás lehetőségét, „több érv szól emellett, így ebben nem várható változás”.
