Az építkezők körében közismert és az egyetlen hazai burkolólapgyártóként emlegetett Zalakerámia Zrt. több mint kétmilliárd forint veszteséggel zárta a tavalyi évet.
Az árbevétele közben drámaian zuhant:
- 2022-ben még 32 milliárd forint volt a forgalom,
- 2023-ban 12,1 milliárd,
- 2024-ben már kevesebb mint 9,2 milliárd forint bevételt könyvelt el.
Arról a márkáról van szó, amely a kategóriájában a fennállása óta piacvezetőnek nevezhette magát.
A veszteséget rendezni kell, a szabályok szerint a saját tőke összege tartósan nem süllyedhet a jegyzett tőke szintje alá, márpedig a 4,25 milliárd forintos alaptőkéjű cég saját tőkéje (másképpen saját vagyona) mélyen ez alá, 1,75 milliárd forintra esett tavaly év végére.
