Gazdaság

Száznál több dolgozót bocsátanak el a patinás hazai autóipari gyárból, bajban az egész ágazat

Komka Péter / MTI
Komka Péter / MTI
Összesen mintegy 110 munkavállalót bocsát el a német gyökerű ZF Hungária Kft. Egerben. A világ egyik legnagyobb járműalkatrész-gyártójától azt közölték, hogy a leépítés hátterében az európai autóipar jelentős visszaesése és a vevői rendelések csökkenése áll. A 24.hu úgy tudja, hogy más jelentős hazai autóipari-beszállítóknál is folyamatosak az elbocsátások, csak éppen azokat nem hozzák nyilvánosságra, mivel nem érvényesek rájuk a csoportos létszámcsökkentés szabályai.

A ZF Hungária Kft. 2024 negyedik negyedévében csoportos létszámleépítési programot hajtott végre, amely 60 alkalmazottat érintett – ez a vállalat munkaerő-állományának 3,5 százalékát jelenti. Ezt a döntést a kihívásokkal teli piaci körülmények és a rendelésállomány jelentős csökkenése indokolta. A jelenlegi előrejelzések szerint 2025 első negyedévében további rendelésmennyiség-csökkenés várható, és várhatóan további 50 alkalmazottat érintenek majd a létszámleépítések. Az elbocsátások elsősorban az összeszerelő operátor, a gépkezelő és a logisztikai operátor pozíciókban dolgozókat érintik – válaszolta lapunk megkeresésére a társaság.

A kollektív létszámleépítés a vállalat Egerben lévő üzemében történt, mely egykor a Csepel Autógyár telephelye volt, ahol a német csoport 1995-ben kezdte meg a termelést. Az üzemben manuális, automatizált és automata sebességváltók, illetve ezek alkatrészeinek gyártásával és értékesítésével foglalkoznak.

Október végére látszott, hogy nem tudnak létszámot tartani

A cég anyavállalata, a ZF Friedrichshafen a világ negyedik legnagyobb autóipari beszállítója, fő termékei a haszongépjárművekbe, valamint személygépkocsikba készülő sebességváltók. Partnerei közé tartozik egyebek közt

  • a Mercedes,
  • a BMW,
  • valamint a Stellantis autóipari konglomerátum, amely számos európai márka, például az Opel, a Peugeot és a Fiat gyártója.

A ZF Csoport magyarországi leányvállalata a legutóbbi, 2023-as adatok szerint még jó évet zárt: árbevételét 21 százalékos növekedéssel 304 milliárd forintra tornászta fel, adózott eredménye pedig mintegy 3,15 milliárd forint volt, amely 9 százalék bővülést jelentett. Emellett a személyi jellegű ráfordításokat is 30 százalékkal növelte, a körülbelül 1800 főt foglalkoztató cég.

Ez követően azonban negatív spirálba került a ZF. A társaságtól azt közölték a 24.hu-val, hogy 2024-ben az autóipari piac visszaesése jelentős hatással volt a ZF Hungáriára, ami a bevételek csökkenéséhez vezetett.

A teljes cikket előfizetőink olvashatják el.
Már csatlakoztál hozzánk? Akkor a folytatáshoz!
Ha még nem vagy a 24 Extra előfizetője, ismerheted meg a csomagokat.

Már előfizető vagyok,

Ajánlott videó

0 seconds of 0 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 
Olvasói sztorik