Gazdaság

Megcsapta az autóipari válság szele a debreceni BMW-gyárat

Varga Jennifer / 24.hu
Az épülő BMW gyár Debrecenben 2023. január 24-én.
Varga Jennifer / 24.hu
Az épülő BMW gyár Debrecenben 2023. január 24-én.
Lapunk információi szerint az autóiparban érezhető bizonytalanság miatt változott a menetrend a debreceni BMW-nél. Az eredetileg tervezett három helyett csak két modell-sorozat gyártása lehet biztos az új gyárban, mert a harmadik kapcsán a cég úgy döntött, hogy inkább Németországban állítaná elő. A járműgyártótól nem cáfolták az állítást. Kérdés, hogy a mostani helyzet nyomán hogyan járulhat hozzá az üzem a magyar GDP-hez 2025-től.

A német BMW Group-nál az a döntés született, hogy a Neue Klasse platformra épülő elektromos modellek közül az új 3-as sorozatot a müncheni főüzemben gyártják majd, az iX3 és az iX4-es sorozatok gyártása zajlik majd a debreceni gyárban. Ezzel a cég felülírta a korábbi terveket, a 3-as sorozatot lényegében „elvitte” a magyar üzemből és átszervezte a gyártást is – értesült a 24.hu iparági forrásból.

A BMW már a debreceni gyárépítés bejelentése idején, 2018-ban azt közölte, hogy az új üzem kapacitása évente 150 ezer autó gyártására lesz elegendő. Jelen állás szerint úgy tűnik,

a gyár kapacitása 150 ezres helyett, inkább csak 80-90 ezer autó/év lehet a 2020-as évek második felében.

Ennek oka, hogy az új 3-as sorozat a tervek szerint egy elég nagy volumenű típus lesz, amely a müncheni zászlóshajó üzem szalagjairól fog legördülni. Vagyis, egyelőre három helyett csak két modell-sorozat van, amit a debreceni gyárra allokálnak. Jelenleg nem tudni, hogy a magyar üzemben milyen modelleket fognak gyártani az évtized vége felé, annak érdekében, hogy elérjék a teljes kapacitást.

Forrásunk szerint az átszervezés oka az európai járműgyártásban uralkodó rendkívül bizonytalan iparági környezet, a 2024-es év talán az eddigi legnehezebb a piaci szereplők számára ahhoz, hogy új gyártást, új modelleket tervezzenek. A BMW esetében München nagyon fontos gyártási helyszín, ahol pontosan kell tervezni a termékportfolióval. Azáltal, hogy az elektromos autó-gyártás felfutása Európában a vártnál lassabban zajlik, a multicégek gyáraiban kapacitások szabadulnak fel.

A teljes cikket előfizetőink olvashatják el.
Már csatlakoztál hozzánk? Akkor a folytatáshoz!
Ha még nem vagy a 24 Extra előfizetője, ismerheted meg a csomagokat.

Már előfizető vagyok,

Ajánlott videó

Olvasói sztorik