Már nincs akkora hangsúly a novemberi kgfb-kampányokon, mivel az autósok döntő hányadának év közben van az évfordulója. Emiatt pedig
Így aztán könnyen az elérhetőnél magasabb díjú szerződésben ragadnak. Pedig a piacon szinte mindenki (98 százalék) egy olcsóbb ajánlatra váltana, mégis sokan nehézségekbe ütköznek – derül ki a Groupama Biztosító megbízásából, az NRC által készített országos kutatásából, amit az Azénpénzem.hu idézett be.Az 1000 fő megkérdezésével végzett reprezentatív kutatásból kiderült, hogy
Meglepő módon az árérzékenység ráadásul egyáltalán nem függ össze a jövedelmi helyzettel, inkább attitűdalapú – derült ki a válaszokból. A felmérés szerint nemcsak hogy szinte mindenki váltana, ha olcsóbb ajánlatot kap, de a válaszadók 72 százaléka már kevesebb mint 10 ezer forint éves megtakarítás esetén is mozdulna. Mindezek ellenére manapság mégsem aktívak a gépjármű-tulajdonosok. A tulajdonos- vagy üzembentartó váltásokat figyelmen kívül hagyva,A kutatásban résztvevők visszajelzései alapján a váltási kedvet leginkább az gátolja, ha valamilyen nehézségbe ütköznek. Ilyen nehézség lehet, hogy nincs elegendő idő az adminisztrációhoz és a biztosítók ajánlatainak megismeréséhez, bonyolultnak érzik a folyamatot vagy egyáltalán nem tudják, hogy mikor lenne lehetőségük egy új biztosításra váltani. A másik szempont az árazás, azaz megfizethetőnek tartják a jelenlegi szerződésüket, illetve nem hiszik, hogy kedvezőbb ajánlatot találnának a piacon. A felmérésből kiderült az is, hogy tízből hat ügyfél még vezetési szokásokat mérő készüléket is használna, ha ezzel csökkenthetné a biztosítása díját.