A korábban Magyar Péter által vezetett Diákhitel Központ ismét leszerződött a Balásy Gyula érdekeltségébe tartozó New Land Media és Lounge Design cégekkel – írja szerdai cikkében a hvg.hu.
Mindez azért különösen érdekes, mert Magyar Péter korábban a Diákhitel Központ vezetője volt, majd a politikai pályára lépése kezdetén a Partizánnak adott első interjújában többek között azt mondta: azok után távozott 2022-ben a Diákhitel Központ Zrt. éléről, hogy szóvá tette, a kormányzati kommunikációt végző Balásy Gyula-féle cégek, a Lounge Design illetve a New Land Media
a piaci árnál háromszor, olykor hatszor drágábban
dolgozott a zrt.-nek – és azt sem jó minőségben.
Úgy tűnik, hogy Magyar állításai nem ingatták meg az állami céget, mert újabb szerződést kötöttek Balásy két cégével, a New Land Mediával és a Lounge Designnal, ezúttal 174 millió forintért – írj a hvg.hu. A szerződést a zrt. közzétételi listája szerint 2024. május 16-án kötötték meg, a tárgyként pedig „egyéb szolgáltatást” adtak meg – épp úgy, mint korábban szokták. A friss szerződés hatálya 2025. február 28-ig tart.
A megállapodás megtalálható a Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH) 2024. második negyedéves megbízásait tartalmazó közbeszerzési hirdetményben is. A 352 oldalas dokumentum 119-120. oldalán található rész szerint a tárgy „a Diákhitel Központ Zrt. 2024. évi kommunikációs tevékenységével és médiakampányaival összefüggő komplex kommunikációs feladatok ellátása.”
Az NKOH által kiírt közbeszerzésnek csak kis részletét teszi ki a Diákhitel Központ-féle rész, a kormány kommunikációjára például 7,874 milliárd forintért szerződött a győztes konzorcium, de 1,2 milliárdos keretösszeggel dolgozhatnak a Magyar Bormarketing Ügynökség és a Visit Hungary feladatain is – írja a hvg.hu.