A Totalcar.hu autójogászához fordult egy nő, akinek az autóját több mint egy éve szerelgetik, de a szerelőnek, a műhelynek nem sikerült helyre hozni a járgányt. Arra volt kíváncsi, kaphat-e kártérítést, tekintettel arra is, hogy kellett vennie a folyton szervizben lévő kocsi mellé kellett egy másik autót, vennie, amit tud is használni, és ez elég költséges beruházás volt. A nő egyébként igazságügyi szakértő bevonását kérte az eset tisztázására.
Aki belefutott már hasonlóba, az nyilván elég bosszantónak találja, ha a szerelő, a műhely ennyire nem áll a helyzet magaslatán.
A jogász szerint hogy járhat-e kártérítés, az számos tényezőtől függhet, első sorban attól, hogy egy szakértő meg tudja-e állapítani, hogy hibázott a szerelő, vagy pedig a szakma szabályai szerint járt el. Ha a hibák jótállási időn belül merültek fel (20 ezer forint feletti javításnál fél év a jótállás), akkor a vállalkozónak kell bizonyítania, hogy megfelelő munkát végzett. Lényeges lehet az is, hogy mire terjedt ki a szerelő megbízása, vagyis mit írtka le a munkalapon. A megvásárolt másik autó kapcsán is vázolta, mik a lehetőségek.
A jogász szerint egy az autótulajdonos számára kedvező szakvélemény birtokában célszerű lehet peren kívül egyeztetniük a feleknek