Az Európai Unió fogyasztóvédelmi csoportjai közös panaszt nyújtottak be a Temu ellen, azzal vádolva a kínai kereskedelmi óriást, hogy megsértette a Digital Services Act (DSA), tehát az Európai Unió digitális szolgáltatások működéséről szóló törvényét – írta a kwsw.hu.
A kritikák szerint a kereskedelmi óriás nem tesz eleget számos követelménynek, beleértve a kereskedők nyomonkövethetőségére vonatkozó előírásoknak, emellett manipulatív gyakorlatokkal él vásárlásösztönzés céljából.
A kereskedő a panasz alapján nem kínál a fogyasztóknak alapvető fontosságú információkat a platformján szereplő eladókról és arról, hogy termékeik megfelelnek-e az uniós termékbiztonsági követelményeknek. Nem átlátható az sem, hogy a platform algoritmusa mi alapján ajánl termékeket a fogyasztóknak. Monique Goyens, a BEUC főigazgatója azzal vádolta meg a piacteret, hogy egy halom manipulációs technikával él a vásárlásösztönzés érdekében, ami a kiskorúak magánszféráját és biztonságát is veszélyeztetheti.
A legfrissebb adatok alapján a kínai áruház európai felhasználóinak száma túllépte a havi 75 milliót, míg a GKID-Mastercard Digitális Kereskedelmi Körképének nemrég közzétett jelentése szerint hazánkban a 2023 szeptemberben indult szolgáltatás hetek alatt letarolta a magyar piacot, és áprilisban már átlépte az 1,25 millió főt a hazai vásárlók száma.
A cikk szerint amennyiben a jogsértés beigazolódik, a kiszabható büntetés elérheti az anyavállalat éves világpiaci forgalmának 6 százalékát.
Magyarországon a GVH indított versenyfelügyeleti eljárást a Temuval szemben, többek között tisztességeteln kereskedelmi gyakorlat miatt. .