Az EP Közlekedési és Idegenforgalmi Szakbizottsága (TRAN) a Bizottság elnökét, Karima Dellit (Zöldek, FRA) jelölte ki a felülvizsgálat javaslatainak elkészítésére. Karima tervezetében előirányozza a B kategória felosztását, mely szerint értékelte a tervezett változtatást a MAK.
Így a közlekedésbiztonságot elősegítő járműbiztonsági rendszerekkel, valamint az akkumulátorok okozta súlynövekedés miatt a járműasszisztens rendszerekkel felszerelt új típusokat, illetve az elektromos autók nagy részét csak komoly anyagi és időráfordítással, új jogosítvány megszerzésével vezethetnénk –A tervezet szerint
- a B+ kategória megszerzésére
- kétéves B kategóriás jogosítvány birtokában,
- valamint 21 év felett lenne lehetőség.
A szeptemberi szakbizottsági ülésen a képviselőcsoportok nem támogatták a javaslatok egy részét, Karima Delli viszont szilárdan védelmezte elképzeléseit. A MAK a bizottsági szavazás előtt levélben fordult a TRAN Szakbizottság magyar EP-képviselőihez és a Nemzetközi Automobil Szövetséggel együtt (FIA) kérte a B+ kategória bevezetésére vonatkozó javaslat elutasítását, mert az