Hamarosan újraindulhat a Covid-járvány miatt három évvel ezelőtt bezárt Costa Coffe hálózat Magyarországon, írja az mfor.hu.
Békefi László, a Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatója egy csütörtöki sajtótájékoztatón arról beszélt, az időpont és a franchise partner neve még nem ismert, de a kávépiac felfutása miatt érdemesnek látszik újraépíteni a kávézólánc hálózatot.
A cikkben emlékeztetnek, a Costa mellett a Coca-Cola hazai cége forgalmazza a másik prémium brandet, a Caffe Vergnano-t is.
A hazai kávépiacon a márka bevezetésének is köszönhetően tavaly 57 százalékkal növelte az értékesített kávé mennyiségét, a vállalat kávéértékesítésből származó bevétele pedig 50 százalékkal nőtt, mondta Békefi egy sajtótájékoztatón.
Kiemelte, hogy a kávépiacon is jellemző az áremelkedések miatti „lefelé vásárlás”, azonban a prémium szegmenseket (szemes kávé, kapszulás kávé), ahol a vállalat a kávéival jelen van ez kevésbé érinti: az árak emelkedése ellenére sem csökkent érdemben a fogyasztás. A prémium kávé szegmens fogyasztóközönsége számára az olyan tényezők, mint a minőség, az eredet, a kávézáshoz kapcsolódó élmények és a fenntarthatóság, továbbra is komoly megtartó erővel bírnak.
Mint mondta, hosszabb távon arra számít, hogy a prémiumizáció továbbra is erős mozgatórugója lesz a kategóriának és a fogyasztók továbbra is hajlandóak prémium minőségű termékeket választani és így a legmagasabb minőségű szemes és kapszulás kávék iránti kereslet nem csökken.