Gazdaság

Közlekedési államtitkár: A régi rendszerbe nem öntünk új pénzt

Szajki Bálint / 24.hu
Szajki Bálint / 24.hu

A napokban formálódik hivatalos kormányelőterjesztéssé az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) és a MÁV-Volán csoport által kidolgozott tíz évet felölelő vasútfejlesztési koncepció, mondta az ÉKM államtitkára a Magyar Vasút 2023 című konferencián csütörtökön Budapesten.

Nagy Bálint a HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület által szervezett eseményen az MTI tudósítása szerint közölte, a koncepció célja, hogy újragondolják a magyar mobilitási rendszert és abban főszerepet adjanak a kötöttpályás közlekedésnek.

Kiemelte, hogy a kötöttpályás közlekedés megújításához elsősorban kiszámíthatóságra van szükség a pénzügyekben. Ehhez új alapokra kell helyezni a MÁV-Volán csoport finanszírozását és abban ki kell alakítani egy új, piaci finanszírozási lábat is.

Ugyanakkor az államtitkár jelezte:

a régi rendszerbe nem öntünk új pénzt.

Ez azt jelenti, hogy a MÁV-Volán csoportnak, egyebek mellett szervezeti felépítésében, hatékonyságában, irányításában, mindennapi működésében, gyökeresen meg kell újulnia ahhoz, hogy alkalmas legyen a fejlesztési források fogadására és felhasználására, mondta.

A MÁV körüli problémákról alábbi cikkünkben írtunk bővebben:

Kapcsolódó
Negyven–ötven év a MÁV vonatainak átlagéletkora, 1000–1500 milliárd forintos a lemaradás
A MÁV-Volán-csoport lapunk megkeresésére elismerte, hogy a vasútnak mind a járműállománya, mind a vasúti pályája elöregedett. Vitézy Dávid szerint a szemléletváltás nehézsége mítosz, a vasúti beruházások jelentős része pedig 15–30 év alatt megtérül.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik