A Coca-Cola az EU-s határidőhöz képest több mint 1 évvel korábban, már idén év elején bevezette a rögzített kupakokat üdítős flakonjain. Az unió egyébként 2024 júliusától léptet életbe egy olyan törvényt, amely az egyszer használatos műanyagflakonok kapcsán kimondja, a kupakot a palackhoz kell rögzíteni.
Visszatérve a kólás cég elsőségére – a kupakrögzítés a közösségi médiában fellelhető bejegyzések szerint finoman szólva sem aratott osztatlan sikert. A Pénzcentrum megkérdezte a céget a kupakmizériáról, illetve hogy mit javasolnak a fanyalgó fogyasztóknak.
Az üdítőgyártó válaszában azt írta, az új, rögzített kupak dizájnját egy a beszállítóikkal együtt végzett széleskörű kutatást követően úgy alakították ki, hogy a csomagolás minden részét egyben tartsák. Ezzel szeretnék könnyebbé tenni a keletkező hulladék begyűjtését és újrahasznosítását, illetve hozzájárulni annak megelőzéséhez is, hogy a hulladék a természetben végezze. A cég szerint ezen túl
A cég elmondta azt is, hallják a kritikákat, és mivel kiemelten fontos számukra a fogyasztók elégedettsége, ezért termékeikkel, csomagolásaikkal kapcsolatos véleményüket, visszajelzéseiket folyamatosan nyomon követik. Ugyanakkor tudják, hogy a rögzített kupak megfelelő használata során a fogyasztóknak évtizedes megszokásukon kell változtatniuk, ami időbe telik.