Gazdaság

Bombaüzletben kapott megbízást Várkonyi Andrea cége

Farkas Norbert / 24.hu
Farkas Norbert / 24.hu
Mészáros Lőrinc feleségének, Várkonyi Andreának a néhány éve létrehozott cége, a Whitedog Media Kft. is bekerült az 1237 kilométernyi magyar gyorsforgalmi út üzemeltetési és fenntartási, valamint fejlesztési feladatait tavaly szeptembertől 35 évre koncessziós szerződéssel átvevő MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. fontos alvállalkozói közé – tudta meg a Média1.

Mészáros Lőrinc kormányközeli nagyvállalkozó feleségének, Várkonyi Andrea televíziós műsorvezetőnek a 75 százalékos tulajdonában lévő cég, a Whitedog Media Kft. kapta a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő (MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.) weblapjának fejlesztésére és üzemeltetésére szóló megbízást – értesült a portál.

Ezt hivatalosan is alátámasztja az mkif.hu honlapjának egyik aloldala, ugyanis az impresszumban látható, hogy adatfeldolgozóként Várkonyi Andrea 2020-ban létrehozott médiacége szerepel. A honlap szerint a Whitedog Media Kft. látja el az autópályás cég portáljának fejlesztését és üzemeltetését.

Az MKIF Infrastruktúra Üzemeltető Zrt. 2022 szeptemberében vette át összesen 1237 kilométernyi gyorsforgalmi út üzemeltetési és fenntartási, valamint fejlesztési feladatait Magyarországon. A nagy összegű koncesssziós szerződés 35 évre szól Mészáros Lőrinc és Szíjj László kormányközeli üzletemberek gazdasági köreinek. Olyan utakat kezelnek egyebek közt mint az M1 és az M7 autópályák M0 és az országhatár közötti szakaszai, valamint az M3, és az M4 teljes területe.

A tavaly szeptemberi változások óta a magyar közúthálózat üzemeltetésének csak egy kisebb szelete, mintegy 291 kilométernyi útszakasz maradt meg a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-nél. A térképen pirossal jelölve látható az MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által, állami megbízás keretében kezelt 1237 kilométeres úthálózat.

A G7.hu korábbi számításai szerint az MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a 35 évre szóló állami szerződésnek köszönhetően körülbelül 5500 milliárd forint közpénzekből származó árbevétellel számolhat, a fenntartás és az új utak építése pedig 3850 milliárd forintot emészt majd fel, nagyságrendileg tehát a 30 százalékos profittal számolva a Mészáros-Szíjj páros évi 46 milliárd forinttal számolhat.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik