A 24.hu megtudta, a GVH panaszeljárás keretében vizsgálja, vajon van-e versenyjogi vonatkozása annak, hogy – amint azt lapunk megírta – a négy nagy telekommunikációs szolgáltató (Magyar Telekom, Yettel, Digi, Vodafone) mindegyike úgynevezett automatikus inflációkövető díjemelést vezetett be az idei évtől. Cikkünkben kitértünk rá, hogy a telekommunikációs szolgáltatók ezt a lépést a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósággal (NMHH) egyeztetve tették meg, egyúttal beépítették az ÁSZF-jeikbe.
Hogy mit jelent, ha a Gazdasági Versenyhivatal panaszeljárás keretében vizsgálódik, arra azt válaszolta lapunknak a GVH, hogy a panasszal kapcsolatos eljárásában azt vizsgálják:
- a panaszban sérelmezett magatartással kapcsolatban fennállnak-e a versenyfelügyeleti eljárás megindításának törvényi feltételei,
- illetve megállapítható-e, hogy a megjelölt magatartással kapcsolatban más hatóság jogosult eljárni.
További kérdéseinkkel kapcsolatban leszögezték, a versenytörvény értelmében a panasszal kapcsolatos eljárás adatai (ideértve az eljárás kezdetének időpontját) csak a panaszos számára ismerhetők meg, és számára is csak a panasszal kapcsolatos eljárás lezárultát követően. Ezért további információval nem tudtak szolgálni a szóban forgó eljárásról.
Szerdai hír volt, hogy a Gazdasági Versenyhivatal hatósági eljárásban vizsgálja az élelmiszer-kiskereskedelmi piaci szektort, valamint piaci jelzéseket értékel annak ellenőrzésére, hogy közrejátszhat-e versenyjogsértés vagy versenytorzulás az élelmiszerárak kiugró emelkedésében. Az egyes eljárások eredményeiről a GVH azok lezárulta után haladéktalanul tájékoztatja a közvéleményt.