Gulyás Gergely miniszter a Kormányinfón nem hozta szóba, hogy a kormány változtatna a légitársaságok extraprofitadóján, de a Magyar Közlönyben megjelent, hogy jövőre új szabályozás lép életbe. Az Orbán Viktor miniszterelnök által aláírt rendelet szerint a légitársaságok által fizetendő adót, a károsanyag-kibocsátás alapján kell fizetni.
A hozzájárulás (adó) függ az úti céltól. Európában
- 10,5 kilónál alacsonyabb egy ülésre jutó kibocsátási értékkel rendelkező légi jármű esetén utasonként 2700,
- 10,5 kilótól 17,5 kiló közötti egy ülésre jutó kibocsátási értékkel rendelkező légi jármű esetén utasonként 3900 forint,
- 17,50 kiló vagy annál magasabb egy ülésre jutó kibocsátási értékkel rendelkező légi jármű esetén utasonként 5100 forint.
Európán kívül 6800, 9750, 12 700 forintot kell fizetni utasonként a három kategória alapján.
Orbán Viktor azt is előírta, hogy a légitársaságoknak a tárgyhót követő hónap 5. napjáig elkülöníthető és beazonosítható módon kell elküldeniük összes gépükről a földi kiszolgálást végző gazdálkodó szervezetnek
az ACI Airport Carbon and Emissions Reporting Tool szerinti szén-dioxid-kibocsátási érték és a motorszám szorzatának egy ülésre jutó értékét.
Ha ezt elmulasztják, akkor a végső úti céltól függően a legmagasabb adót kell fizetniük. A mostaninál több és kevesebb is lehet az adó, ha a repülőgép úti céljától és szén-dioxid-kibocsátásától függ. A Bank360.hu számítása szerint az alacsonyabb, 3900 forintos jelenlegi tarifánál így lehet 1200 forinttal több vagy kevesebb, a magasabb, 9750 forintos repülési adónál a különbség pedig plusz-mínusz 2950 forint lehet.