A 9. Laurel Retail Konferencián jelentették be, hogy a tatabányai Decathlon immár kizárólag önkiszolgáló pénztárakkal várja vásárlóit. A szektor történetében mérföldkövet jelentő lépés része a vállalat összes magyarországi áruházát érintő, nagy automatizációs projektjének, amelytől a sportóriás évi több tízezer megspórolt munkaórát és országos átlagban mintegy 2 éves megtérülést vár – írják közleményükben, amiből az is kiderült, hogy Magyarországon ez az első ilyen léptékű projekt. Részben az égető munkaerőhiány enyhítése is a cél az önkiszolgáló kasszák létesítésével, és hogy a direkt értékesítésben részt vevő munkatársaknak ne kelljen beülniük a pénztárakhoz, mert ezt nem tartják ideálisnak. Kasszazónáik egyre nagyobb mértékű automatizálásával jelentős humánerőforrást szeretnének visszaadni az eladótérnek.
Legnagyobb, budaörsi áruházukban 1 éve 15 hagyományos kassza működött, melyek heti 520 órányi munkát adtak a dolgozóknak. Ez jelenleg, amikor is 5 hagyományos pénztár mellett 10 önkiszolgáló üzemel (ezek közül 5 csak bankkártyát, 5 pedig készpénzt is elfogad) már kevesebb mint 300 óra. Éves szinten ez egyetlen áruházban nagyjából 10 ezer megspórolt munkaóra, ami várhatóan még több lesz, amint (a tervek szerint ősszel) a budaörsi áruház is átáll a teljesen önkiszolgáló üzemmódra.
Merthogy a mostani tatabányai indulásra csak első lépcsőfokként tekintenek, amelyet még az idén követ az említett első számú áruház, továbbá két kisebb egység. A távlati cél pedig, hogy 2023 végére a 24 magyarországi üzletük túlnyomó többségében – sikeres tesztidőszak esetén akár az összesben – megszűnjenek a hagyományos kasszák. Budaörsön a most zajló automatizációs beruházásnál 8 hónapos megtérüléssel kalkulálnak, ez a kisebb üzletek esetén értelemszerűen valamelyest hosszabb idő. Az országos megtérülésre nagyjából 2 évet számoltak.
Néhány éven belül bevezethetik továbbá egy az anyavállalattól származó applikáció használatát is, melynek segítségével a vásárlók az eladótérben, a kasszazónát teljesen kikerülve is fizethetnek.