Gazdaság

Adathalász támadásokkal bombázzák az egyesült MKB Bank ügyfeleit

Mohos Márton / 24.hu
Mohos Márton / 24.hu

Miután a jogelőd Budapest Bank beolvadt 2022. március 31-én MKB Bankba, megnőtt az egyesült bank ügyfelei ellen indított adathalász kísérletek száma, a csalók az egyesülésre hivatkozva próbálnak banki adatokat kicsalni az ügyfelekből – figyelmeztet a Magyar Bankholding. Az adathalászok jellemzően hamis e-mail üzenetben, a bank nevében keresik meg a számlatulajdonosokat. A Magyar Bankholding tagbankjai arra kérik az ügyfeleket, hogy soha, semmilyen körülmények között ne adják meg banki azonosítóikat, jelszavaikat, számla adataikat.

  • Az egyesült MKB Bankhoz az elmúlt napokban számos bejelentés érkezett az ügyfelektől azzal kapcsolatban, hogy csalók próbáltak hozzájutni bizalmas banki adataikhoz e-mailes megkeresés útján.
  • A csalók jellemzően arra hivatkoznak, hogy a jogelőd Budapest Bank és MKB Bank egyesülése miatt szükségessé vált adataik vagy jelszavuk módosítása.

Jellemzően arra kérik az ügyfeleket, hogy az általuk megadott linken jelentkezzenek be az internetbank fiókjukba, és ott adják meg az adataikat. Az e-mailekben található internetes oldalra vezető link megtévesztésig hasonlít a bank internetbankjának hivatalos bejelentkező felületére. A jelszavak és kódok így a csalók birtokába kerülhetnek, amelyeket felhasználhatnak banki tranzakciók kezdeményezéséhez.

Közleményükben hangsúlyozták, hogy az MKB Bank sosem kéri az ügyfeleit az MKB Bank és a Budapest Bank egyesülésére hivatkozva, hogy az emailben szereplő linken keresztül lépjenek be az internetbankba. Fontos, hogy minden belépés az MKB Bank oldaláról történjen.

E-mail megkeresés esetén az alábbiakra érdemes figyelni:

  • A bankok soha nem küldenek olyan e-mailt, amely azonnali bejelentkezésre ösztönzik az ügyfeleket vagy sürgős intézkedést követelnek.
  • Az adathalász üzenetek tartalma gyakran nehezen értelmezhető és hiányos, nyelvezete magyartalan.
  • A hamis levél tárgya legtöbb esetben „Fizetési felszólítás” vagy „FONTOS”, és azonnali belépést sürget a megadott linken.
  • A bankok sosem kérik arra, hogy telepítsen távoli hozzáférést biztosító programot vagy alkalmazást készülékére.
  • Az internetbankba kizárólag a bank hivatalos weboldalán és mobilos applikációján keresztül lépjünk be.
  • Mindig olvassuk el, hogy az egyszer használatos kódokhoz tartozó szövegezés mire ad felhatalmazást, és hogy a kód milyen tranzakció vagy módosítás végrehajtása érdekében készült.

Amennyiben mégis megnyitottuk az e-mailben szereplő hivatkozást és megadtuk az adatainkat, azonnal keressük fel számlavezető bankunk ügyfélszolgálatát és függesszük fel netbank jogosultságunkat.

A bankok – így sem az MKB Bank, sem pedig a Takarékbank – semmilyen esetben, semmilyen csatornán (sem e-mailben, sem SMS-ben, sem telefonon) nem kérik az ügyfeleiket arra, hogy adják meg a bankkártyájuk összes adatát, internetes banki jelszavukat, valamint soha nem kérik ügyfeleiktől a távoli elérést biztosító programok telepítését.

Ha gyanús megkeresést tapasztal, vagy illetéktelenek hozzájutottak a banki adataihoz, kérik, vegyük fel a kapcsolatot a tagbanki ügyfélszolgálattal az alábbi elérhetőségeken:

MKB Bank:

  • Ügyfélszolgálat telefonszám: 06 80 350 350
  • Külföldről hívható ügyfélszolgálati telefonszám: +36 1 373 33 99

Takarékbank:

  • Telefonos ügyfélszolgálat: +36 (1) 311-3110

Ajánlott videó

Olvasói sztorik