A Magyar Nemzeti Bank (MNB) vezetői körlevélben rögzítette elvárásait a pénzügyi termékeket és szolgáltatásokat összehasonlító internetes oldalakon elhelyezett információkkal kapcsolatosan, annak érdekében, hogy azok objektívek, kiegyensúlyozottak és transzparensek legyenek.
A körlevél elsődleges címzettjei ezen összehasonlító oldalakat működtető pénzpiaci közvetítők, akik tevékenységükkel elősegítik az ügyfél és a szolgáltatást nyújtó pénzügyi intézmény között az információáramlást és a fogyasztói döntések meghozatalát. A közvetítőkön túlmenően a jegybank elvárásokat és jó gyakorlatokat fogalmazott meg a pénzügyi szolgáltatást és kiegészítő pénzügyi szolgáltatást végző pénzügyi intézmények, valamint önálló engedéllyel rendelkező jelzáloghitel közvetítő függő ügynökök részére is.
A körlevélben az MNB egyebek között rögzítette azon elvárását, hogy a közvetítők törekedjenek arra, hogy kínálatukban minél több, a hazai piacon elérhető terméket hasonlítsanak össze, továbbá abban az esetben, ha a ténylegesen megjelenített ajánlatok nem fedik le a teljes piacot, ennek tényét is tüntessék fel.
A jegybank elvárja, hogy az összehasonlító oldal nyitólapján vagy a nyitólapról könnyen és közvetlenül elérhető menüpontban tájékoztassa a fogyasztót a felületet üzemeltető személyéről, elérhetőségéről, annak közvetítői minőségéről, tevékenységi engedélyének számáról, tulajdonosairól, az adatkezelésre és a panaszkezelésre vonatkozó szabályokról, illetve felügyeleti szervéről.
A vezetői körlevél felszólítja továbbá a közvetítőket, hogy egyértelműen jelenítsék meg, ha az ajánlat csak bizonyos feltételek teljesülése esetén érvényes, továbbá tüntessék fel az igénybevételének alapfeltételeit, valamint az azt kizáró okokat is.
Az összehasonlítás során további elvárás, hogy az egyes ajánlatok jellemzői azonos időtartamra vonatkozó szerződéses feltételek alapján jelenítsék meg, valamennyi díj, költség, kedvezmény figyelembevételével és amennyiben a közvetítő kiemel egy vagy több ajánlatot, hirdetést, úgy érthetően jelenítse meg a kiemelés indokát.
A pénzügyi intézmények esetében a körlevél a megbízható összehasonlító oldalakon történő hirdetést, valamint az összehasonlító oldalakon keresztül hirdetett termékek vonatkozásában a kalkulációt segítő minél pontosabb paraméterek továbbítását nevezi meg elvárásként és jó gyakorlatként.
A jegybank kiemelt feladata a pénzügyi közvetítőrendszer stabilitásának fenntartása, valamint a pénzügyi szervezetek által nyújtott szolgáltatásokat igénybe vevők érdekeinek védelme és a pénzügyi közvetítőrendszerrel szembeni közbizalom erősítése.