Januárban még azt írtuk, hogy majdnem ezer tagja van a Holmibolt károsultjai névre keresztelt Facebook-csoportnak, de a létszám azóta tovább gyarapodott, már 1400-an csatlakoztak a webáruházzal pórul jártakat tömörítő csoporthoz. Vannak, akik a rendelt termékekre, az elállással, panaszkezeléssel, pénzvisszatérítéssel kapcsolatos problémákra panaszkodnak, de akadnak olyanok is, akik arról osztják meg tapasztalataikat, hogyan sikerült kiimádkozni a cégből a pénzvisszatérítést. Új fejlemény, hogy a fogyasztóvédelem is fellépett a céggel szemben.
Többen panaszkodtak a békéltetőknél
Januárban azt ígérte a cég a lapunknak küldött válaszában, hogy minden vevője ügyét rendezi. A károsultak bejegyzései alapján azonban úgy tűnik, a panaszkezelésben továbbra is vannak zökkenők, és ezt erősíti, hogy a Budapesti Békéltető Testületnél (BBT) megszaporodtak a Holmibolt webáruházra, illetve az üzemeltető Mao Direkt Kft.-re érkező panaszok. Míg tavaly mindössze 10 vásárló fordult ügyével ingyenes jogorvoslatért a BBT-hez, addig idén eddig már 18 ügy indult a Mao Direkt Import Kft.-vel szemben – tudtuk meg Dr. Inzelt Évától, a testület elnökétől.
A 28 ügyből 11 még folyamatban van, 6-ban ajánlás született, utóbbiak közül kettőről kapott már visszajelzést a BBT a fogyasztótól, hogy nem teljesítette a vállalkozás az ajánlást. Az egyik tavalyi esetnek már van is nyoma a weboldalukon, A másik azért nem látható még, mert meg kell várniuk a jogszabály által előírt 60 napot. (A fogyasztóvédelmi törvény szerint, ha a vállalkozás a tanács ajánlásának nem tesz eleget, a békéltető testület – a fogyasztó nevének megjelölése nélkül – a jogvita tartalmának rövid leírását és az eljárás eredményét – legkorábban az ajánlásnak a vállalkozás részére történt kézbesítésétől számított hatvan nap elteltével – nyilvánosságra hozza.)
A BBT tájékoztatása szerint az említett 28 ügyből:
- hat fogyasztó visszavonta a kérelmét, mert megállapodott a vállalkozással,
- egy ügyben egyezség jött létre, amelyet teljesített a vállalkozás,
- egy eljárás lefolytatása lehetetlen volt, postai kézbesítési probléma miatt,
- három kérelmet pedig azért zártak le, mert a fogyasztó nem csatolta a szükséges dokumentumokat.
Büntetés a panaszkezelés miatt
Ami a további ügymenetet illeti, a Budapesti Békéltető Testület értesítette a Budapest Főváros Kormányhivatala fogyasztóvédelmi főosztályát a Mao Direkt Kft./Holmibolt vállalkozás panaszkezelési eljárásával kapcsolatos hiányosságok miatt, és további intézkedést kért – tájékoztatta lapunkat az elnök.
A hivatal több vizsgálatot folytatott a Holmibolt webáruházat üzemeltető Mao Direkt Kft.-vel szemben. Az eljárások főként arra terjedtek ki, hogy a webáruház nem foglalkozott érdemben a panaszokkal, és így a vásárlók nem kaptak választ a megrendelt termékek megérkezésével, illetve az elállási jog érvényesítésével kapcsolatos reklamációikra. A lefolytatott eljárások eredményeképpen
– válaszolta megkeresésünkre a fogyasztóvédelmi főosztály.
A versenyhivatal is foglalkozik a Holmival
Több panaszos jelezte a károsulti csoportban, hogy a Gazdasági Versenyhivatalhoz fordultak. Mint megtudtuk, március elején megkezdték a panaszok vizsgálatát, de részleteket nem árultak el arra hivatkozva, hogy folyamatban lévő ügyről nem oszthatnak meg bővebb információt. Egyelőre csak azt vizsgálják, fennállnak-e a bejelentés alapján a versenyfelügyeleti eljárás megindításának törvényi feltételei.