Megkaptuk az ORFK válaszát egy hete elküldött megkeresésünkre, amelyben az iránt érdeklődtünk, érkezett-e a rendőrséghez bejelentés a vizna.hu névre keresztelt webáruházra, és vizsgálódnak-e az ügyben. Mint írtuk, ez az a november közepe táján elindult webáruház, amely a panaszosok jelzése alapján csak a pénzt szedi be a megrendelésekre, árut nem küld cserébe:
A webshop egyébként nagyjából cikkünk megjelenésével egy időben elérhetetlenné vált, nem működik az oldaluk. Azóta is számos károsulttól kaptunk levelet, akik leírták saját esetüket, illetve kérték, hogy adjunk hírt róla, mit léptek a hatóságok.
Az ORFK a rendőrség adatbázisában foglaltak alapján most azt írta, hogy a Büntető Törvénykönyvről szóló törvény 373.§-ba ütköző
további 1 esetben a feljelentés kiegészítésére intézkedtek a nyomozó hatóságok. A tárgyban tett feljelentések alapján indult nyomozás még nem fejeződött be.A fogyasztóvédelmi hatóságok közül az Innovációs és Technológiai Minisztérium nem válaszolt kérdéseinkre, Budapest Főváros Kormányhivatalának Fogyasztóvédelmi Főosztálya pedig egy hete azt írta, ők csak a honlapon levő tájékoztatásokat, az esetlegesen felmerülő tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot tudják vizsgálni. Egyik olvasónk kérelmét egy vidéki kormányhivatal fogyasztóvédelmi főosztálya visszautasította azzal, hogy az ügy nem tartozik a hatáskörükbe.
Az olvasók közül többen kérték már bankjuknál a befizetett összegek visszahívását, de sikerről még senki nem számolt be.