A veszélyhelyzet megszűnését követően még 60 napig érvényesek lesznek a veszélyhelyzet alatt lejáró hivatalos okmányok, derül ki a pénteken a Magyar Közlönyben megjelent kormányrendeletből.
A magyar hatóságok által kiállított, Magyarországon hatályos, lejáró hivatalos okmányok – különösen a forgalmi engedélybe bejegyzett műszaki érvényességi idejét, illetve a tavaszi veszélyhelyzet miatt meghosszabbított érvényességű okmányokat is – érvényesek.
Ez a rendelet, a jelenlegi helyzet alapján, február 8-án ugyanúgy hatályát veszti, mint az, amely már szombattól – a gazdaságvédelmi intézkedések részeként – az általános forgalmi adó mértékét 5 százalékra csökkentette az elvitelre vagy házhoz szállítással értékesített ételre és italra. Az Orbán Viktor által jegyzett rendelet szerint az áfa csökkentése nem érinti a szállítási díját.
Frissítés!
A Miniszterelnökség közleményben tudatta, hogy a lejárt okmányok érvényességét azért hosszabbítja meg, hogy a járvány idején mérsékelje az emberek ügyintézési terheit. Mint írták, a november 4-e után lejáró igazolványok a jelenlegi veszélyhelyzet megszűnését követő 60 napig még használhatók maradnak.
Ez vonatkozik azokra az okmányokra is, amelyek a tavaszi veszélyhelyzet idején (2020. március 11. és július 3. között) jártak le, de meghosszabbította a kormány érvényességüket. A szabályozás kizárólag a magyar hatóság által kiállított, Magyarország területén hatályos okmányokra terjed ki.
A rendelet nem vonatkozik a 2020. július 3. és november 4. között lejárt okmányokra. Azokat meg kell hosszabbíttatni. A járvány elleni védekezés elősegítése érdekében november 11-től a kormányhivatali ügyfélszolgálatokon, így a kormányablakokban és az okmányirodákban is, csak előzetes időpontfoglalás után lehet ügyeket intézni. Kormányablakba történő időpontfoglalásra online az idopontfoglalo.kh.gov.hu vagy a megújult magyarorszag.hu oldalon, illetve a 1818-as ingyenesen hívható telefonszámon van lehetőség.
Kiemelt kép: Mohos Márton /24.hu