Gazdaság koronavírus

A Suzuki így kalkulál a koronavírus második hullámával

A magyarországi gépjármű-értékesítést várhatóan ismét negatívan fogja érinteni a koronavírus-járvány második hulláma, azonban a Magyar Suzuki Zrt. arra számít, hogy pánikszerű hatása már nem lesz, és az autópiac kisszámíthatóbb, lassú felfutása várható a második fél évben. Tóth Péter kereskedelmi igazgató szerint racionális előrejelzés, hogy ebben az esetben a márka mintegy 15 ezer új járművet értékesít, és ezzel visszaszerzi piacvezető pozícióját.

Az év elején még mintegy 20 ezer autó eladásában bízott a cég Magyarországon az idei évre. A korábban nyilvánosságra hozott adatok szerint tavaly 25 766 új Suzukit helyeztek forgalomba az országban a belföldi márkakereskedések.
A kereskedelmi igazgató kedden Budapesten újságíróknak elmondta: a pandémia a Suzuki ellátási láncát azonnal érintette, hiszen a magyarországi gyártás miatt a rendelések átfutása igen rövid, akár mindössze két hét. Elmondása szerint a gazdasági helyzet miatti aggodalom következtében eltűntek a vevők a szalonokból. Az esztergomi gyárban tavasszal a termelést is le kellett állítani – emlékeztetett.

A márkakereskedések értékesítése az előző évi töredékére esett vissza a tavaszi hónapokban, júniustól azonban az eladások fokozatosan helyreálltak – tájékoztatott Tóth Péter. Az első nyolc hónapban 7631 darab autót helyeztek forgalomba Magyarországon, ez 62 százalékkal marad el a tavalyi hasonló időszak adatától. A márka piaci részesedése jelenleg 9,7 százalék. A magyarországi autópiac ugyanakkor mára az előző évi háromnegyedére zsugorodott.

Az igazgató kitért arra is, hogy idén már csak hibrid meghajtású járműveket adtak el Magyarországon. Ebből az egyik az Esztergomban gyártott Vitara, kategóriájának vezető modellje. Hasonlóan nagy arányt, 44 százalékot tesz ki a cég értékesítésében az ugyancsak magyar gyártású SX4 Cross. A kereskedések tavaly óta forgalmazzák Magyarországon az importból származó hibrid Swiftet és Ignist. A Magyarországon jelenlévő márkák közül a Suzuki adta el a legtöbb hibridet az idén – tette hozzá Tóth Péter.

2019-es számok

A magyar gyártó tavaly 185 002 esztergomi gyártású járművet értékesített 123 országban. A társaság csaknem 2,41 milliárd euró nettó árbevétellel zárta a 2019-es évet, exportból 2,07 milliárd euró származott, a belföldi értékesítés árbevétele 343,3 millió euró volt. A belföldi értékesítésből származó nettó árbevétel 23 százalékkal, az exportértékesítésből eredő nettó árbevétel 23,5 százalékkal emelkedett az előző évhez képest.

Kiemelt kép: Bielik István / 24.hu

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik