Gazdaság

Leállt a Gránit Bank online rendszere a hétvégén

Vasárnap értesített minket egyik olvasónk, hogy problémák vannak a Gránit Banknál. Azt írta, második napja sem neten, sem applikáción nem elérhető a bank, és az ügyfélszolgálat sem tudta neki megmondani, mi történt. Amikor ő megnézte, a honlapon sem talált tájékoztatást, mi történhetett. Hétfőn reggel az applikáció már ment neki, de azt tapasztalta, hogy háromszori próbálkozásra sem adott ki számlainformációt. Fél tízkor próbálta a netbankot, de nem sikerült belépnie, ugyanis a belépési adatok után nem jött fel az az ablak, ahova be kellett volna írnia a megkapott SMS-kódot. A netbank neki később sem ment, és más olvasónktól is kaptunk hasonló jelzést, még fél 12-kor is.

A bank weboldalán hétfőn egész délelőtt nem láttunk semmilyen tájékoztatást, Facebook-oldalán viszont az utolsó, péntek reggeli bejegyzéshez fűzött hétvégi és hétfői kommentek jelentős része a banki problémákról szólt. Az is látszik, hogy a pénzintézet igyekezett mindenkinek választ adni a kérdéseire ezen a felületen. A kommentekből kiderült, hogy például a bankkártyás fizetés, és az Apple Pay fizetési funkció működött, de a beérkezett átutalások jóváírása nem történt meg.

A bank azt is írta kommentben, hogy oldalukra vasárnap kitettek egy tájékoztatást, mely szerint az épületben szombaton elektromos karbantartást végeztek, és ez okozott digitális rendszerükben zavart. Többször jelezték azt is, hogy a hiba kijavításán nagy erőkkel dolgoznak.

Lassulások még tapasztalhatóak

A Gárnit Bank megkeresésünkre dél után pár perccel azt írta, elektronikus rendszereit – az irodaházban végzett elektromos karbantartás közben – meghibásodás érte 2020. augusztus 8-án, aminek a helyreállítása azonnal, nagy erőkkel és külső szakértők bevonásával megkezdődött. A hiba elhárításáig a digitális szolgáltatásokban fennakadás volt tapasztalható, az eBank és NetBank nem volt elérhető. Azonban a kártyás fizetés, beleértve az Apple Pay és a GRÁNIT Pay érintéses mobilfizetést, folyamatosan, zavartalanul működött. A kialakult helyzetről a bank telefonos ügyfélszolgálata folyamatosan informálta az érdeklődő ügyfeleket, vasárnaptól a honlapon is elérhető volt a tájékoztatás. A Facebook közösségi csatornán elküldött kérdésre, megjegyzésre minden érdeklődő ügyfelet személyesen tájékoztattak.

Hozzátették, az eBank és NetBank digitális csatornák mától  elérhetőek, de a megnövekedett forgalom miatt még lassulások tapasztalhatóak. Az elérések gyorsításán jelenleg is dolgoznak munkatársaik. Elsődlegesnek tartják az ügyfelek bizalmának megőrzését, és mindent megtesznek annak érdekében, hogy ügyfeleik elégedettek legyenek, és az elszenvedett üzemzavar következében ne keletkezzen káruk.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik