Gazdaság koronavírus

A személyi kölcsön lehet a járvány nyertese a hitelezésben

Úgy tűnik, a koronavírus-járvány kitörésével megcsappanni látszik az érdeklődés a lakossági hiteltermékek iránt. Nem csak a piaci kölcsönökről van szó a Bank360.hu által vizsgált keresési adatok szerint. Átmenetileg elfordult a lakosság az otthonteremtési kedvezményektől is. Van olyan banki termék is, amelynél a 2020-as januári bázishoz képest felére csökkent az érdeklődés.

Az elmúlt 3 hónapban egyedül a személyi kölcsön iránti érdeklődés tudott emelkedni márciusban, amelynek oka legnagyobb valószínűséggel a thm-plafon kihirdetése lehetett, hiszen az idei év végéig az ügyfeleknek nagyon kedvező, 5,9 százalékos szinten maximalizálták a fogyasztási hitelek, köztük a slágerterméknek számító személyi kölcsön teljes hiteldíj mutatóját is. A lépés jelentős áthidaló segítséget jelenthet mindazok számára, akik időszakosan nehéz helyzetbe kerültek, és ez magyarázatot adhat arra is, hogy más hitelekhez képest is a személyi kölcsön veszített legkevesebbet az érdeklődésből áprilisban.

Jelentősen csökkent viszont a kereséseken alapuló érdeklődés a lakásvásárlási termékek iránt. Januárhoz képest márciusban megközelítette, áprilisban pedig el is érte a 50 százalékos csökkenést a lakáshitelek iránti érdeklődés, míg a CSOK-tól és a falusi CSOK-tól márciusban még többen fordultak el, áprilisra pedig némileg korrigáltak az érdeklődők. Az erősen visszafogott jelzáloghitel-érdeklődés tükrözi az ingatlanpiacot: tranzakciószámokat nézve április volt az eddigi leggyengébb hónap a friss elemzések szerint.

Hamarosan a konkrét számok is lesznek, hiszen a jegybank szerdán teszi közzé a márciusra vonatkozó hitelezési statisztikákat, amelyek a Bank360.hu szerint visszaesésről szólhatnak majd februárhoz képest, hiszen a hónap felénél az új termékek kidolgozásáig a fogyasztási hitelezés leállt, míg a járvány hatását az áprilisi és májusi adat mutatja majd meg igazán.

Saját organikus látogatói statisztikájuk alapján viszont jó hír, hogy a csökkenő érdeklődés ellenére weboldalukon 14 százalékkal nőtt a kalkulálók száma a vizsgált időszakban, ami fokozott pénzügyi tudatosságot és felelős döntést feltételez, hiszen az ügyfelek a választáshoz összehasonlítják a bankok ajánlatait.

Kiemelt kép: 24.hu / Kummer János

Ajánlott videó

Olvasói sztorik