Czechmeister Mónika közölte, hogy a járműgyártásban mintegy kétezer ember kezdett el dolgozni első lépésben, a vállalatnál mintegy ötezren álltak már munkába a 12 ezer 800 munkavállalóból.
Az Audi a koronavírus-járvány elleni védekezés miatt kialakult nemzetközi helyzet és az alkatrészellátásban mutatkozó bizonytalanság miatt március 23-án állította le a termelést Magyarországon. A motorgyárban április 14-én indult újra a termelés a hathengeres benzines motorok gyártásával, amelyhez az április 20-i héten egy hathengeres és egy négyhengeres motorgyártó sor is csatlakozott. A járműszereldében műszakonként jelenleg mintegy kétszázötven autót gyártanak, a termelést a következő hetekben fokozatosan szeretné felfuttatni a vállalat — mondta Czechmeister Mónika.
A gyártósoron az Audi Hungaria valamennyi modellje megtalálható, a Q3, a Q3 Sportback, az A3 Cabriolet, a TT Coupé és a TT Roadster is — tette hozzá.
Az Audi szerszámgyára is csaknem teljes kapacitással készít szerszámokat és karosszériaelemeket. A műszaki fejlesztés területén pedig a „megszokott munkarendben” folyik a munkavégzés. Kitért arra is, hogy a motor- és a járműgyártásban, valamint az irodai területeken is átalakították a munkahelyeket az egészségügyi előírások szerint. A munkavállalók egészségének védelme érdekében “technikai és szervezési intézkedéseket valósítottak meg”, emellett bizonyos munkaterületeken maszkot is biztosítanak.
A győri székhelyű Audi Hungaria Zrt. az Audi konszern tagja, az Audi és Volkswagen konszern központi motorszállítója. Tavaly 1,184 milliárd euróval nőtt az Audi Hungaria Zrt. árbevétele 2018-hoz képest, így elérte a 8,561 milliárd eurót. Nyeresége 85 millió euróval 355 millió euróra csökkent.
2019-ben összesen 1 millió 968 ezer 742 motor készült Győrben, 14 ezer 441-gyel több, mint 2018-ban. A gyártósorról legördült járművek száma pedig az előző évhez képest 64 ezer 817 darabbal, 164 ezer 817-re nőtt.
Kiemelt kép: MTI/Krizsán Csaba