Nemcsak az a gond a Takarékbanknál, hogy sok ügyfelük nem tudta használni a netbankot, nem tudott hozzáférni pénzéhez, nem tudta használni a bankkártyáját. (Pedig több napig nem volt elérhető a netbank, informatikai fejlesztéssel indokolták, ma újraindították, csak hát gondok adódtak.)
Az Index számos olvasója jelezte, hogy kedden kaptak egy kéretlen sms-t egy ismeretlen számról, ami szerint megváltozik a Takarék Netbankos jelszavuk. És az új jelszó is benne volt az sms-ben, ami talán nem a lehető legbiztonságosabb megoldás 2019-ben – írja a portál.
Ennek lehet a következménye, hogy olyan olvasóink is megtudták, hogy mi az új jelszavuk, akik soha semmilyen kapcsolatban nem voltak a szervezettel vagy jogelődjeivel és pillanatnyilag nem is terveznek ilyesmit.
A Takarékbank szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményében azt írja, A bankrendszerben teljesen bevett gyakorlat – így a Takarékbanknál is –, hogy az internetbanki szerződésben megadott mobilszámra küldik az ügyfeleknek a jelszót a pénzintézetek.
Felhasználónevet ugyanakkor sosem küldenek, így teljesen kizárt, hogy egy sms-ben kapott jelszóval valaki be tudjon lépni más felhasználó internetbanki fiókjába. Csak akkor kaphat valaki úgy sms-üzenetet, hogy nem ügyfele a Takarékbanknak, ha korábban más használta azt a mobilszámot, aki telefonszámának változását nem jelentette be a banknak, régi számát pedig a mobilszolgáltató közben más előfizetőnek adta
– írják.
Kiemelt képen a jobb oldalon Vida József, a Takarékbank elnök-vezérigazgatója. MTI/Koszticsák Szilárd