Tovább finomított a kormány a nagycsaládosok autóvásárlási kedvezményének szabályain – derült ki a Magyar Közlöny szerdai számából.
A legfontosabb változás, hogy a kormányrendelet egyértelműsíti, hogy pontosan milyen paraméterek mellett számít új autónak egy gépjármű, amely után igénybe lehet venni a 2,5 millió forintos, de legfeljebb a megszerzés időpontjában érvényes bruttó vételár 50 százalékát kitevő állami támogatást.
A tesztautók ára általában érezhetően olcsóbb, mint a teljesen új autóké. Átlagosan 10-15 százalékkal kedvezőbb áron lehet hozzájutni ezekhez a járművekhez. De értékesebb autók esetében több millió forintot is lehet spórolni. Tavaly a Vezess.hu készített összeállítást a tesztautókról, a portál cikkéből kiderült, hogy például egy 1900 kilométert futott 14,5 milliós BMW tesztautót 9 millióért lehetett megszerezni.
A közlönyben megjelent rendelet úgy szól:
új járműnek minősül, ideértve a belföldi kereskedelmi forgalomban személygépkocsik értékesítésével üzletszerűen foglalkozó, adószámmal rendelkező szervezet vagy – a nagycsaládostól vagy a támogatással érintett személytől eltérő – személy (a továbbiakban: autókereskedő) által a nagycsaládos általi megszerzése előtt legfeljebb egy évvel forgalomba helyezett és legfeljebb 2000 kilométert futott személygépkocsit is, amelyet az autókereskedő továbbértékesítési céllal szerzett be, és amelyet a forgalomba helyezése és a nagycsaládos általi megszerzése közti időszakban nem használtak vagy kizárólag értékesítés előtti bemutatás céljára használtak.
Kiemelt kép: A Nagycsaládosok Országos Egyesülete (NOE) által szervezett „7+ üléses hétvége” elnevezésű rendezvény a Magyar Vasúttörténeti Park Orient-csarnokában 2019. április 27-én. A bemutatón tizenhárom autómárka hét- vagy többszemélyes családi autóját láthatták az érdeklődők. (MTI/Mónus Márton)