Gazdaság útitárs
Piliscsaba, 2012. május 17.
A személyvonat jegyvizsgálója várja a Piliscsaba felõl érkezõ vonatot Leányvár állomáson. Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) infrastruktúráért felelõs államtitkára a piliscsabai vasútállomáson sajtótájékoztatót tartott az induló közel 20 milliárd forint értékû vasútfejlesztési projektrõl, mely során átépítik a Budapest-Esztergom vasútvonalat. A vasútvonal felújításával egy idõben a vasút versenyképessége érdekében megújulnak a kapcsolódó létesítmények is, köztük az állomások, a peronok.
MTI Fotó: Máthé Zoltán

A bicskei állomás elesett a szombati viharban, kimaradtak, órákat késtek a vonatok

Korábban a témában:

Olvasónk több helyről hallotta, hogy szombat este Bicskénél kimosta az eső a síneket, ezért éjjel vesztegeltek a pórul járt utasok. Úgy tudja, volt, aki 21.20-kor indult Kelenföldről, és éjjel 3-ra ért haza Tatára. Bicskénél ahelyett, hogy vonatpótlót biztosítottak volna, visszavonatoztatták Budapestre, majd kerülőúton Győrbe, majd Tatabányára. Egy másik eset, hogy Győrből indult az utas este 9-kor, de a bicskei leállás miatt másnap reggel 10-re ért Lőkösházára.

Megkérdeztük a MÁV-ot, így volt-e. A konkrét esetekkel kapcsolatban nem reagáltak, de azt írták, hogy a Budapest–Győr–Hegyeshalom vonalon szombaton néhány éjszakai járat késett, vagy nem tudott közlekedni a viharos időjárás miatt. A legnagyobb forgalmi fennakadást a Budapest–Győr–Hegyeshalom vonalon okozta a vihar:

  • Biatorbágy és Bicske között a felsővezetéket megrongálta az erős szél.

A vezetéket hajnali 3-ra javították meg a szakemberek, addig csak egy vágányon haladhattak a vonatok.

  • A bicskei állomáson a nagy mennyiségű eső miatt a síneket magasan ellepte a víz, ezért meg kellett állítani a forgalmat Bicske és Szárliget között.

A MÁV-START pótlóbuszokat rendelt, de a BKK, a VOLÁN és több buszos vállalkozó sem tudott biztosítani buszokat a vonatok pótlásához. A rendkívüli helyzet miatt hét szombat esti, éjszakai vonat kimaradt a menetrendből. Két nemzetközi vonatot, a Kálmán Imre  EuroNightot és a Dacia nemzetközi gyorsvonatot pedig kerülővel, Budapest–Székesfehérvár–Komárom útvonalra irányítottuk át: a Kálmán Imre  EuroNightot (EN462) Bicskéről visszahúzták Kelenföldig, onnét Székesfehérváron keresztül Komáromnál tudott visszajutni a hegyeshalmi fővonalra és folytatta az útját Münchenbe. A Dacia nemzetközi gyors (347) vonatot Tatabányáról Komáromba húzták vissza, és innét szintén Székesfehérváron át jutott a Keletibe.

A MÁV munkatársai nagy erőkkel dolgoztak azon, hogy mielőbb elinduljon a közlekedés. Vasárnap le kellett szivattyúzni a rengeteg vizet, hogy a váltókat állítani lehessen, de vasárnap hajnali fél ötkor újraindulhatott a közlekedés, és reggelre helyreállt a normál közlekedési rend a győri fővonalon – írták a 24.hu-nak.

A vasúttársaság az érintettektől elnézést kér. A MÁV-START közölte továbbá, hogy az átalánykártérítési kötelezettségének megfelelően a feláras vonatoknál alkalmazza az utas kérésére a visszatérítést. Kérik a megfelelő menetjeggyel keressék meg a MÁV-START ügyfélszolgálatát.

Kiemelt kép: MTI Fotó / Máthé Zoltán

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

A cikkhez ide kattintva szólhatsz hozzá.
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.