Gazdaság

1,7 milliárdos plakátkampányt tesz a karácsonyfa alá a kormány

November utolsó napján írtuk meg, hogy a kormány ismét plakátkampányra költ: Balásy Gyula cégei 4,6 milliárd forintos keretszerződést kötöttek a Nemzeti Kommunikációs Hivatallal (NKH). A folytatás nem váratott magára sokáig: szűk három hét múlva ismét egy plakátkampányról számolhatunk be.

A NKH 1 milliárd 732 millió forintos keretértékben (az opciós összeg 519,6 millió forint) bízta meg a New Land Media Kft.-t és a Lounge Design Kft.-t egy újabb plakátkampánnyal.

A Közbeszerzési Hatóság honlapjára feltöltött dokumentáció szerint (amit pdf-ben itt talál) a megbízás fantázianeve:

Európa jövőjét érintő nemzetközi és hazai szintéren történő kormányzati kommunikációval kapcsolatos feladatok ellátása 3, valamint az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatok ellátása 11.”

A számok arra utalnak, hogy a kormány már korábban is fontosnak érezte bizonyos európai ügyekről tájékoztatni a lakosságot. Októberben Judith Sargentini került a célkeresztbe jólismert, a kormány munkáját számos ponton kritizáló jelentése miatt. A Sargentini-jelentés ellen fellépő, szeptemberben indított kampányra 5,9 milliárd forintot szántak, ez idén a Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKH) legdrágább akciója volt.

Az NKH központosított kommunikációs beszerzéseire legutóbb júniusban kötöttek 25 milliárd forintos, legfeljebb kétszer újratölthető keretszerződést, akkor még három üzletember cégeivel. Mivel egy nap múlva Kuna Tibor és Csetényi Csaba cégeivel szerződést bontottak, az NKH megbízásainál Balásy cégei monopolhelyzetbe kerültek.

Négy hónap alatt 18,7 milliárdot szórtak ki kommunikációra Rogánék
A legtöbbet a Sargentini-jelentés ellen fellépő kampányra szánták.

Kiemelt képünkön:A magyar kormány Állítsuk meg Brüsszelt! című nemzeti konzultációját hirdető óriásplakát egy angyalföldi panelház falán, a Fiastyúk utcában 2017. április 4-én. Fotó: Bruzák Noémi / MTI

Ajánlott videó

Olvasói sztorik