Lendületben a fagyasztott pizza Magyarországon: 2017. július és 2018. júniusa között 18 millió darab fogyott belőle nyolcmilliárd forint feletti értékben, derül ki a Nielsen sajtóközleményéből. Ez közel egyötödével szárnyalja túl az előző évi azonos időszak értékbeli forgalmát. A legtöbb fagyasztott pizzát Budapesten és környékén vásárolják a magyarok.
A vizsgált időszakban 17 százalékos növekedéssel nyolcmilliárd forint értékben vásároltunk belőle a kiskereskedelemben.
A pizza „ízdobogó” legtetején a sonkás áll, mennyiséget tekintve a piac negyede az övék. Szorosan nyomában következik a szalámis és az egyéb (hawaii, négysajtos; stb.). A sima sajtos után még a Margherita pizza kéredzkedett fel a top 5-be. A fagyasztott pizza felülemelkedik a szezonalitáson: az évszakok változása nem érinti, forgalma folyamatos és egyre növekszik. Budapesten és környékén realizálódik az értékbeli forgalom 42 százaléka, a legkevesebb terméket délnyugaton vásárolják. Az értékesített pizzák több mint kétharmada diszkontokból és szupermarketekből kerül a kosarakba: 100-ból 68 pizza innen jut az asztalra.
A fagyasztott pizza növekvő népszerűsége jól mutatja, hogy emelkedik a kényelmi termékek iránti kereslet
– mondta Hajnal Dóra, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője.
Érdekesség, hogy a gyártói és kereskedői márkák értékbeli aránya szinte azonos, 51 százalék a kereskedelmi márkák javára, vagyis a fogyasztók szívesen vásárolnak saját márkás fagyasztott pizzát is, sőt az előző évhez képest beelőzték a gyártói márkákat.
Kiszerelésben a 300-349 grammos fagyasztott pizzáké a piac értékbeli forgalmának több mint fele, a valamivel nagyobb, 350-399 grammos pizza a forgalom egyötödét viszi.